|
|
کدخبر: ۱۶۸۶۹۲

سلامت > عمومی - همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مردم در حوزه سلامت مشکلات فراوانی دارند اما دولت و شخص رییس جمهوری اهتمام ویژه ای نسبت به حل این مشکلات دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،سید حسن قاضی زاده هاشمیدر بازدید از مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و دیدار با آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی رییس این مرکز با وی، افزود: در دولت یازدهم یکی از اولویت ها بخش سلامت است و اگرچه در گذشته اولویت نهم تا دهم در اعتبارات بوده است و مجلس شورای اسلامی در پیش بینی اعتبارات سال ۹۳ نسبت به سال قبل نگاه متفاوت تری داشته است.

وزیر بهداشت گفت: عقب ماندگی های بسیاری در حوزه بهداشت ودرمان داریم و یکی از عمده مشکلات مردم این است که در یک بیماری صعب العلاج شاهد بیمه موثری برای حمایت از مردم نیستیم و از آرزوهای همه ما آن است که یک بیمه یکپارچه و قوی داشته باشیم.

وی افزود: هر سال تعداد قابل توجهی از مردم به دلیل مشکلات در تامین هزینه های درمان زیر خط فقر می افتند و حتی باید ۴۰ درصد درآمد خود را صرف هزینه های درمان کنند.

وی گفت: دولت اسلامی وظیفه حمایت از مردم در درمان را دارد و امیدواریم اجرای سیاست های کلی سلامت که توسط مقام معظم رهبری در ابتدای امسال اعلام شد طلیعه ای باشد که مردم در سختی ها و گرفتاری ها از حمایت های دولت بهره مند شوند.

هاشمی گفت: در استان قم انتظار آن است که با توجه به وجود بارگاه حضرت معصومه(س) و حوزه علمیه از امکانات و خدمات ویژه ای برخوردار باشیم چرا که شهر قم تابلویی از توجه جمهوری اسلامی به مردم و مشکلات مردم در حوزه سلامت است.

وی بیان داشت: مشکلات در حوزه سلامت در قم کم نیست و امیدواریم با کمک و راهنمایی علما و مراجع تقلید در دولت یازدهم کمک های موثری به بهبود زیرساخت های بهداشت و درمان صورت گیرد.

وزیر بهداشت افزود: بسیاری از شیعیان جهان به قم می آیند و این شهر هم چنان که در علوم دینی نمونه است باید در پزشکی نیز بتواند افراد توانمندی را تربیت کند.

هاشمی ادامه داد: فرصتی که در قم است فرصت بسیار مغتنمی است و اگر جمهوری اسلامی دانشگاه بین المللی در علوم پزشکی داشته باشد بهترین مکان برای احداثآن شهر قم است گرچه تا رسیدن به این آرزو کمی فاصله داریم.

وی گفت: بیش از ۲۰ سال تعداد زیادی از پرسنل درمانی کشور برای پیشگیری از بارداری تربیت شده بودند و در بحثجمعیت هدف بازدارندگی وجود داشت به طوری که تعداد این پرسنل بالغ بر ۳۵ هزار نفر در کل کشور بود.

وزیر بهداشت عنوان کرد: در دو دهه در کشور تلاش شد که به مردم آموزش های پیشگیری داده شود اما اکنون با بخشنامه نمی شود فکر آن ها را تغییر داد البته نیاز است بدون تبلیغات و بدون سر و صدا اقدام به فرهنگ سازی کنیم.

هاشمی افزود: باید پیش از پایان دولت این مسیر را تغییر بدهیم و برکات آن حاصل شود و مردم کم کم به این باور می رسند که کنترل جمعیت امری نادرست بوده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر شرع از نظر منافع ملی ضرورت دارد که جمعیت کنترل نشود و روش های تشویقی پیش بینی شده است و رییس جمهوری فرموده اند که زایمان طبیعی رایگان انجام شود و در نظر داریم در دو سال آینده تسهیلات زایمانی در نقاط مختلف ایجاد خواهیم کرد.

وزیر بهداشت گفت: حدود سه میلیون نفر نابارور در کشور داریم که از نظر پزشکی روش ها و فرصت هایی است که می توان به آن ها کمک کرد که از فرزند بهره مند شوند.

هاشمی افزود: یکی دیگر از برنامه های ما توجه به زوج های نابارور است که بی توجهی به آن ها آثار اجتماعی نامناسبی خواهد داشت.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار