|
|
کدخبر: ۱۷۰۵۱۷

یک موسسه فعال در امور آمار اقتصاد جهانی به هدف کمک به موسسات خیریه وبسایتی را راه اندازی کرده که با مراجعه به آن می توانید درآمد خود را با مردم دنیا مقایسه کنید.

بازار خبر:شاید برای افراد مختلف با درآمدهای متفاوت پیش آمده باشد که بخو اهند درآمد خود را با افراد دیگر مقایسه کنند و وضعیت خود را نسبت به بقیه بسنجند. یک موسسه فعال در زمینه آمار و ارقام اقتصادی در سرتاسر جهان با راه اندازی وب سایتی در این زمینه و با هدف جذب کمک های مردمی برای موسسات خیریه آمار و ارقام جالبی را از وضعیت اقتصادی شما در مقایسه با مردم دیگر دنیا ارائه می دهد.

این موسسه از اطلاعات آماری جمع آوری شده از بانک جهانی بر اساس آمارهای سرانه این سازمان استفاده می کند. به منظور تبدیل ارز و مقایسه از فاکتور برابری قدرت خرید نسبت به دلار کمک گرفته است.

برای مشاهده آمار کافی است که وارد وب سایت Global Richlist شوید.

پس در میان صفحه از قسمت select location کشور ایران و واحد پول ریال را انتخاب کنید. و در فیلد دوم میزان درآمد سالیانه خود را به ریال وارد کنید(میزان حقوق ماهیانه × ۱۲) سپس کلید show my result را بزنید.

در تصویر نمونه برای مثال حقوق متوسط یک کارگر در ایران یعنی ۶.۰۸۹. ۰۰۰ ریال استفاده شده است.



در صفحه جدیدی که پیش روی شما قرار می گیرد وضعیت شما را نسبت به کل افراد مو جود در دنیا نشان می دهد. باکس راست نشان دهنده این است که چندمین فرد ثروتمند دنیا هستید و باکس چپ نشان می دهد چند درصد مردم دنیا از شما ثروتمندتر هستند.

در تصویر نمونه یک فرد در ایران با حقوق ۶۰۸۹۰۰۰ ریال در ماه نفر ۹۶۰۲۹۵۵۸۹ ام در دنیا از لحاظ ثروت استو و جز ۱۶ در صد جمعیت ثروتمند دنیا قرار دارد.



در صفحه بعد میزان درآمد شما را در یک ساعت نشان می دهد. و درآمد ساعتی شما را با یک کشور دیگر مقایسه می کند.



در صفحه بعد میزان درآمد سالانه شما را با میزان درآمد یک فرد در یک کشور دیگر مقایسه می کند.

تصویر نمونه نشان میدهد که برای یک کارگر زیمباوه ای ۹ سال طول میکشد تا درآمدی معادل ۱ سال حقوق یک کارگر در ایران را داشته باشد.



در صفحه بعد نشان می دهد که با چه مقدار کار کردن می توانید یک قوطی نوشابه بخرید و آن را با یک فرد دیگر در یک کشور دیگر مقایسه می کند.

تصویر نمونه نشان میدهد که با این مقدار درامد تنها ۷ دقیقه زمان لازم است تا بتوان یک قوطی نوشابه خرید اما برای یک کارگر زیمباوه ای ۱ ساعت طول خواهد کشید.



در صفحه بعد درآمد شما را با درآمد حرفه پزشکی در کشورهای دیگر مقایسه می کند.

تصویر نمونه نشان میدهد که درآمد ماهانه ۶۰۸۹۰۰۰ ریال در ایران معادل درآمد ماهانه ۶۱ دکتر در کشور مالاوی است.


ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار