|
|
کدخبر: ۱۷۲۷۷۵

سلامت > تحقیقات - همشهری آنلاین: دانشمندان آمریکایی می گویند موفق به کشف راهکاری برای مبارزه با عوارض پیری شده اند، شیوه ای که می تواند مغز را جوان سازد.

براساس گزارش BBC، در این مطالعه جدید محققان دریافتند تزریق خون موشی جوان به موشی سالخورده باعثافزایش و بهبود قدرت مغزی آنها شده است.

دانشمندان دانشگاه استنفورد اکنون قصد دارند این کشف جدید را در قالب آزمایش های انسانی مورد بررسی قرار دهند با این امید که بتوان از آن به عنوان درمانی جدید برای بیماری های زوال عقلی استفاده کرد.

در این پژوهش، پلاسمای خون موشی سه ماهه به بدن موشی ۱۸ ماهه تزریق شد و سپس از موش پیر تست های هوش گرفته شد. نتیجه تست ها نشان داد موش پیر از وضعیت هوشی بهتری نسبت به پیش از تزریق و نسبت به موشی هم سن که تزریق را دریافت نکرده، برخوردار است.

به گفته محققان خون جوان موش سه ماهه باعثشده تا مغز موش پیر انرژی تازه گرفته و بسیاری از ویژگی های پیشین خود را بازیابد. اما هنوز مشخص نیست چه فاکتور خونی در موش جوان موجب بهبود وضعیت حافظه موش پیر شده است.

پیش از این، تحقیقات دیگر نشان داده بودند که ماده ای از خون موش از قابلیت ضد پیری ماهیچه های قلب برخوردار است و می تواند سلول های مغز را نیز بهبود ببخشد. درحقیقت یکی از فاکتورهای خون موش می تواند رشد سلول های مغز را افزایش داده، حس بویایی آنها را احیا کرده و ماهیچه های آنها را قوی تر سازد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار