|
|
کدخبر: ۱۷۳۱۵۸

سلامت > تحقیقات - همشهری آنلاین: پرهیز از برنج، سیب زمینی و سایر کربوهیدرات ها در کاهش وزن به شما کمک می کند، اما پژوهشگران استرالیایی به طرفداران رژیم های غذایی با کربوهیدرات کم هشدار می دهند که این کار منجر به بیماری و مرگ زودتر می شود.

خبرگزاری آلمان از سیدنی گزارش داد، نتایج این پژوهش در پی آزمایش روی ۹۰۰ موش به دست آمد که تحت رژیم های غذایی با مقادیر متفاوتی از پروتئین، کربوهیدرات و چربی قرار گرفتند.

آیا رژیم غذایی پرپروتئین به کاهش وزن کمک می کند؟

طول عمر این موش ها بسته به ترکیب های غذایی که دریافت کردند، بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هفته بود.

این اولین تحقیقی است که توازن در دریافت مواد مغذی و انرژی و تاثیر آن را بر روی سلامت و عمر در طول حیات فرد مورد توجه قرار می دهد.

دیوید لوکوتور، متخصص سالخوردگان و پیری، در دانشگاه سیدنی می گوید خوردن کربوهیدرات ها و محدود کردن دریافت گوشت و دیگر مواد غذایی غنی از پروتئین، زندگی طولانی تر و سلامت تری را برای شما به ارمغان می آورد.

این پژوهش در مجله " متابولیسم سلولی " منتشر شده و لوکوتور نیز در انجام آن کمک کرده است.

او می گوید: یک رژیم غذایی با پروتئین کم و کربوهیدرات زیاد ظاهرا باعثبالا رفتن تحمل در برابر گلوکز و پایین آمدن فشار خون و کلسترول می شود.

شاید جالب ترین یافته این پژوهش این است که موشی با طول عمر متوسط که تحت رژیم غذایی با پروتئین بالا باشد، تاثیرات مضری از مواد غذایی که خورده است، دریافت کرد.

لوکوتور گفت: بیولوژی ما طوری طراحی شده است که باعثرشد و تولید مثل ما شود، اما وقتی پیرتر می شویم شرایط تغییر می کند.

او ادامه داد: موش هایی که در این پژوهش تحت رژیم با پروتئین زیاد قرار گرفتند، لاغرتر بودند و سطح سلامت شان پایین تر و طول عمرشان کوتاه تر شد.

این پژوهش می گوید گرسنگی کشیدن برای لاغر ماندن ممکن است باعثکاهش سلامتی و طول عمر شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار