|
|
کدخبر: ۱۷۳۵۲۲

سلامت > بیماری - همشهری آنلاین: عربستان سعودی پنج مورد مرگ و میر دیگر ناشی از کوروناویروس عامل نشانگان تنفسی خاورمیانه(مرس) و ۱۴ مورد عفونت جدید با آن را گزارش کرد و به این ترتیب تلفات ناشی از این بیماری در این کشور به ۱۲۸ مورد می رسد.

به گزارش الجزیره سازمان جهانی بهداشت پس از ماموریت پنج روزه ای هیات اعزامی اش در جده، تخطی هایی از «اقدامات توصیه شده اش برای پیشگیری و کنترل عفونت» را تا حدی مسئول افزایش موارد عفونت در این شهر دانست.

مرسکه برای نخستین بار در سپتامبر ۲۰۱۲ درعربستان سعودیظهور کرد به گزارش وزارت بهداشت این کشور تاکنون ۴۶۳ نفر را در این کشور مبتلا کرده است که شامل اکثریت موارد ابتلای به این بیماری در سراسر جهان است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید افزایش اخیر در موارد عفونت با این کوروناویروس جدید به معنای «تغییر قابل ملاحظه در قابلیت سرایت ویروس نیست.»

به گفته این سازمان اکثریت موارد عفونت انسان به انسان در تسهیلات بهداشتی رخ داده و یک چهارم همه موارد عفونت مربوط به پرسنل مراقبت بهداشتی بوده است، بنابراین لازم است آگاهی این افراد را نسبت به این بیماری بالا برد.

سازمان جهانی بهداشت می گوید در حال حاضری نیازی به بیما ریابی اختصاصی در نقاط ورود یا محدود کردن ورود افراد به عربستان سعودی وجود ندارد.

واکسن یا داروی ضدویروسی برای مرس که میزان مرگ و میر بیش از ۴۰ درصد بوده است، وجود ندارد.

برخی از پژوهشگران معتقدند ویروس عامل این بیماری از شترها منشا گرفته است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار