|
|
کدخبر: ۱۷۴۰۷۷

وزارت بهداشت عربستان امروز شنبه اعلام کرد که موارد ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در شهرهای مختلف این کشور افزایش یافته است.

خبرگزاری ایرنا:وزارت بهداشت عربستان امروز شنبه اعلام کرد که موارد ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در شهرهای مختلف این کشور افزایش یافته است.

وزارت بهداشت عربستان از ۵ مورد جدید ابتلا به ویروس در ریاض، ۴ مورد در جده و یک مورد در طایف خبر داد.

وزارت بهداشت عربستان در بیانیه ای در صفحه اینترنتی این وزارتخانه اعلام کرد که اخیرا ۷ تن از افراد مبتلا به ویروس کرونا از جمله ۳ مرد در جده، دو زن در ریاض و یک تن در طایف فوت کرده اند.

در بیانیه وزارت بهداشت عربستان آمده است: از اولین بروز ابتلا به ویروس کرونا در سال ۲۰۱۲ تاکنون، ۴۷۳ تن مبتلا شده اند که از میان این افراد ۱۳۳ تن فوت کرده اند.

ویروس کرونا عامل یک بیماری تنفسی شبه سارس و به شدت کشنده و مرگ آور است و تاکنون حدود ۵۰ درصد مبتلایان آن در دنیا جان خود را از دست داده اند.

این عفونت ویروسی به تازگی در کشورهایی مانند عربستان، قطر، امارات، انگلستان، فرانسه و اردن به طور چشمگیری شیوع یافته است.

سرعت انتشار ویروس در عربستان مقامات این کشور را به هراس انداخته به طوری که گفته می شود در ماه جاری میلادی(از ۱۲فروردین تاکنون)، تعداد مبتلایان به این ویروس دو برابر شده است.

انتشار سریع ویروس کرونا در عربستان و بی توجهی وزارت بهداشت این کشور باعثشد وزیر بهداشت از کار برکنار شود.

این گزارش افزود: حال نگرانی ها از کرونا در جامعه بین الملل افزایش یافته و در عربستان سعودی این نگرانی بیشتر شده است، زیرا احتمال داده می شود شماری از زایران خارجی در ماه رمضان به این کشور سفر کنند و براثر رعایت نکردن اصول بهداشتی و واگیر بودن این بیماری، به آن مبتلا شوند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار