|
|
کدخبر: ۱۷۴۴۴۳

یک آسیب پذیری در قفل صفحه نمایش گوشی های آیفون، تمامی اطلاعات لیست تماس را در اختیار هکرها قرار می دهد.

به گزارشافکارنیوز، ممکن است کاربران آیفون در برابر یک نقص امنیتی قفل صفحه نمایش که به هکر اجازه می دهد به جزئیات لیست تماس دسترسی پیدا کند، آسیب پذیر باشند.

به گفته یک هکر مصری که این نقص امنیتی را کشف کرده و گام های آن را در یوتیوب ضبط کرده است، این آسیب پذیری صرفاً در iOS ۷.۱. ۱(آخرین نسخه این پلتفورم موبایل) و در هنگامی که Siri از قفل صفحه نمایش قابل دسترسی باشد وجود دارد.

این نقص امنیتی هنگامیکه Siri در قفل صفحه نمایش فعال شده و کاربر کلمه Contacts را بیان می کند، ایجاد می شود. اگرچه Siri از عرضه هرگونه جزئیات پیش از وارد کردن کلمه عبور خودداری می کند، اما کاربر قادر است به لیست تماس دسترسی پیدا کند. در این حالت می توان نام های لیست تماس را به صورت یک به یک امتحان کرد و یا اینکه به کل لیست به صورت یکجا دسترسی پیدا کرد.

البته هکر باید به لحاظ فیزیکی به گوشی دسترسی داشته باشد تا قادر به انجام این ترفند باشد.

این نقص امنیتی که تصور می رود بر روی تمامی نسخه های iPhone که از Siri استفاده می کنند وجود داشته باشد، صرفاً دسترسی به شماره های تماس را فراهم نمی آورد، بلکه تمامی اطلاعات قابل دسترسی از کارت تماس را در اختیار قرار می دهد.

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای - مرکز ماهر - در ایران به کاربران توصیه کرد که Siri را از گزینه Passcode در تنظیمات عمومی گوشی خود غیرفعال کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار