|
|
کدخبر: ۱۷۵۳۹۶

وی با اشاره به باور غلط کاهش یافتن وزن با مصرف دخانیات در برخی از افراد، گفت: تجارت دخانیات باعثاین باور غلط شده است که سیگار موجب کاهش وزن می شود در حالی که وزن جوانانی که سیگار می کشند از غیر سیگاری ها کمتر نیست. سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: کسی که تا ۲۶ سالگی سیگار نکشد هرگز سیگاری نمی شود.

خبرگزاری فارس: شهرام رفیعی فر مطالعات نشان می دهد اگر جوانان تا سن ۲۶ سالگی از خود مراقبت کرده و شروع به استعمال دخانیات نکنند، به طور قطع دیگر هرگز به مصرف دخانیات تمایل نخواهند داشت.

وی برخی از راهکارهای پرهیز دادن و سخت شدن استعمال دخانیات برای جوانان را چنین بر شمرد: ایجاد محدودیت در تبلیغات سیگار، ایجاد محدودیت در تبلیغ غیرمستقیم سیگار در فیلم ها و سایر رسانه ها و آموزش خود مراقبتی و تصمیم گیری سالم به مردم راهکارهای مهمی برای مصونیت بخشی از مصرف سیگار در بین اقشار مختلف مردم به ویژه قشر جوان است.

وی با اشاره به باور غلط کاهش یافتن وزن با مصرف دخانیات در برخی از افراد، گفت: تجارت دخانیات باعثاین باور غلط شده است که سیگار موجب کاهش وزن می شود در حالی که وزن جوانانی که سیگار می کشند از غیر سیگاری ها کمتر نیست.

وی مصرف سیگار در سنین پایین را موجب بروز بیماری های قلبی زودرس اعلام کرد و افزود: سیگار کشیدن در نوجوانی و جوانی باعثآسیب دیدگی زود هنگام آئورت شکمی می شود.

رفیعی فر گفت: آئورت شکمی رگ بزرگی است که از قلب خون غنی شده از اکسیژن را در داخل شکم به ارگان های مهم بدن می رساند.

وی افزود: حتی جوانانی که فقط برای چند سال سیگار کشیده اند علائمی از باریک شدن این شریان بزرگ را دارند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار