|
|
کدخبر: ۱۷۵۴۰۶

سلامت > بیماری - همشهری آنلاین: مقامات بهداشتی عربستان سعودی از مرگ پنج نفر دیگر پس از عفونت با ویروس نشانگان بالقوه مرگبار تنفسی خاورمیانه(مرس) که تا به حال صدها نفر را در این کشور بیمار کرده است، خبر داده اند.

به گزارش آسوشیتدپرس وزارت بهداشتسعودیدر آخرین گزارشش در بارهنشانگان تنفسی خاورمیانه(مرس)در بعداز ظهر دوشنبه ۱۲ مه(۲۲ اردیبهشت) اعلام کرد که این موارد جدید مرگ و میر در پایتخت، شهر ریاض، و شهرهای جده و مدینه در غرب این کشور رخ داده است.

دو مورد از این مرگ و میرها در میان هشت مورد ثابت شده عفونت در این سه شهر بودند و سه مورد دیگر مرگ و میر در بیماران از پیش تشخیص داده شده رخ داده است.

ابتلای ۴۹۱ نفر در عربستان سعودی به ویروس مرس از سال ۲۰۱۲ تا کنون ثابت شده است و ۱۴۷ نفر از این افراد درگذشته اند. اغلب موارد مرس در این پادشاهی بیابانی رخ داده است.

مقامات آمریکایی نیز در این هفته از شناسایی دومین مورد مرس در این کشور خبر دادند. وجود ویروس مرس در یک فرد ساکن عربستان سعودی که از ایالت فلوریدا دیدار می کرد ثابت شده است. این فرد در بیمارستانی در شهر اورلاندو در حال درمان است.

یک بیمار آمریکایی که پیش تر مبتلا به مرس تشخیص داده شده بود، آخر هفته گذشته از بیمارستان مرخص شد.

ویروس مرس به خانوادهکوروناویروس هاتعلق دارد که عامل سرماخوردگی و نشانگان شدید حاد تنفسی(سارس) - عامل مرگ ۸۰۰ نفر در شیوع جهانی سال ۲۰۰۳ - نیز هستند.

علائم مرس شامل تب، مشکلات تنفسی، ذات الریه و نارسایی کلیه است.

دانشمندان اعتقاد دارند که شترها احتمالا نقشی در عفونت های ابتدایی با این ویروس دارند. ویروس این بیماری می تواند بین انسان ها نیز منتقل شود، اما به طور معمول برای این انتقال نیاز به تماس نزدیک دو نفر مانند تماس بیماران و پرسنل بهداشتی وجود دارد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار