|
|
کدخبر: ۱۷۵۸۳۲

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و تگرگ در کشور هشدار داد.

خبرگزاری ایسنا: مهندس احد وظیفه افزود: نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد که طی روز پنج شنبه در شمال غرب، دامنه های مرکزی زاگرس، نواحی مرکزی، دامنه های جنوبی البرز، شرق و با شدت کمتری در غرب و جنوب شرق کشور و روز جمعه در استان های واقع در نواحی مرکزی، دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس، شرق و برخی مناطق شمال شرق، جنوب و جنوب شرق کشور در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد و در مناطق مستعد تگرگ پیش بینی می شود.

وی افزود: این شرایط در روز پنجشنبه در استان های لرستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، شمال فارس و با شدت کمتری در استان های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قم، تهران، قزوین، سمنان، شمال کرمان و جنوب سیستان بلوچستان که شدت بارش در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری خواهد بود. همچنین در روز جمعه شرایط یاد شده در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان بلوچستان و به صورت پراکنده در استان های اصفهان، مرکزی، لرستان و شمال هرمزگان که شدت بارش ها در استان های کرمان، خراسان جنوبی پیش بینی می شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، از اواسط وقت روز پنجشنبه و طی روز جمعه بارش های رگباری در برخی مناطق دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس، نواحی مرکزی، شرق، جنوب و جنوب شرق کشور رخ خواهد داد. همچنین در اواخر وقت چهارشنبه به سبب افزایش سرعت وزش باد در کشور عراق در استان های غربی و جنوب غربی کشور باد و گرد و خاک دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به این که تا روز جمعه به سبب وزش باد شدید، خلیج فارس به ویژه مناطق شرقی و تنگه هرمز مواج خواهد بود، افزود: همچنین شدت بارش ها در روز پنجشنبه در استان های مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد خواهد بود.

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: آسمان تهران در روز پنجشنبه نیمه ابری در بعضی ساعات بارش پراکنده، اوایل شب کاهش ابر همراه با وزش باد است که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۱۵ و ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد. همچنین در روز جمعه آسمان پایتخت کمی ابری تا نیمه ابری گاهی با وزش باد پیش بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۱۶ و ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار