|
|
کدخبر: ۱۷۵۹۴۸

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران با رعد و برق در نواحی مرکز، جنوب و شرق کشور خبرداد.

خبرگزاری ایسنا: مهندس احد وظیفه افزود: براساس تحلیل آخرین داده های هواشناسی در روز پنج شنبه در مرکز کشور، برای زاگرس مرکزی بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود. علاوه بر این بارش های پراکنده در نواحی غرب و شمال غرب کشور، ارتفاعات البرز و همچنین نواحی شرق و جنوب شرق کشور انتظار می رود.

وی افزود: سرعت وزش باد در برخی ساعات در نواحی شرق و جنوب شرق کشور افزایش می یابد که ممکن است سبب ایجاد گرد و خاک و کاهش کیفیت هوای هوا در برخی از این نواحی شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از در بعد از ظهر این روز بارش های پراکنده در زاگرس مرکزی در روز جمعه خبر داد و گفت: در این روز گستره بارش به نواحی شرقی و جنوبی تر کشیده می شود و باعثبارش باران گاهی با رعد و برق در نواحی مرکز، جنوب و شرق کشور می شود.

وی در ادامه گفت: صبح شنبه برای اکثر نقاط کشور آسمان آفتابی پیش بینی می شود اما در بعداز ظهر افزایش ابر و بارش های موقتی در ارتفاعات البرز مرکزی، زاگرس مرکزی و جنوبی مرکز کشور و جنوب شرق کشور رخ خواهد داد.

وی با اشاره به طوفانی بودن نیمه شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز تصریح کرد: به سبب وزش باد شدید این شرایط در روز جمعه نیز در تنگه هرمز و نواحی نزدیک آن در خلیج فارس و دریای عمان وجود دارد.

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در رابطه با وضع هوای تهران، گفت: بر این اساس آسمان تهران در روز جمعه به صورت کمی ابری و در ارتفاعات افزایش ابر و بارش پراکنده خواهد بود. همچنین حداقل و حداکثر دما در این روز به ۱۸ و ۲۸ درجه سانتی گراد می رسد. همچنین در روز شنبه آسمان پایتخت کمی ابری در بعدازظهر و با رشد ابر در ارتفاعات پیش بینی شده است. همچنین حداقل و حداکثر دما در این روز با یک درجه افزایش ۱۹ و ۲۹ درجه سانتی گراد خواهد بود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار