|
|
کدخبر: ۱۷۶۲۳۱

تیمی از طراحان ایتالیایی به دنبال فروش دستبندهایی هستند که با توالی دی ان ای کاربر حکاکی شده اند.

به گزارشافکارنیوز، کارشناسان با قراردادن اسفنج هایی در درون دهان افراد، دی ان ای غیررمزگذاری کننده را به توالی طولانی از حروف A، C، T و G تبدیل می کنند.

شرکت DNAME در میلان به دنبال بازاریابی برای عرضه تجاری دستبند جدید است. این دستبندها ۱۴۹ دلار فروش خواهند رفت که میزان قیمت، کیت دی ان ای را نیز شامل می شود.

دانشمندان تمامی توالی دی ان ای را حک نمی کنند بلکه تنها بخشی از اطلاعات غیررمزگذاری شده را می گیرند. توالی دی ان ای انسان از تقریبا سه میلیارد حرف تشکیل شده و هر فردی حدود ۹۹.۹ درصد آن را با دیگران شریک است.

توالی دی ان ای چاپ شده روی دستبندهای ابداعی فقط شامل حروفی است که مختص هر کاربر منفرد است؛ بنابراین تمامی ژنوم رمزگشایی شده فرد را آشکارسازی نمی کند. شرکت ایتالیایی نیز تضمین کرده توالی دی ان ای حک شده هیچ اطلاعاتی درباره سلامتی، جنسیت، رنگ مو، قد یا جرم بدن را آشکارسازی نمی کند.

برای هر مشتری یک کیت تحلیل دی ان ای در منزل فرستاده می شود و نمونه موردی توسط مکیدن یک اسفنج در دهان افراد جمع آوری می شود. این کیت سپس همراه با اجازه نامه کاربر به آزمایشگاه فرستاده می شود و کارشناسان می توانند نتایج را بررسی کنند.

این نتایج به توالی منحصر بفردی از حروف رمزگشایی منجر شده و روی دستبندی از جنس آهن یا تیتانیوم حک می شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار