|
|
کدخبر: ۱۷۶۳۴۴

این پیشنهادهای ساده را امتحان کنید و معجزه آنها را ببینید.

به گزارشافکارنیوز، شاد بودن چیست؟ شادی، برای هر یک از ما معنای متفاوتی دارد اما همه ما یک هدف مشترک داریم و آن «شاد بودن» است؛ یعنی سعی خودمان راه می کنیم تا شاد باشیم و معنای لغوی و تفسیر دقیق آن برایمان اهمیتی ندارد. اگر روزی احساس کردید خیلی «ناراحت» هستید فراموش نکنید که راه های زیادی برای ساختن «روزی شاد» وجود دارد. قبول ندارید؟! پس این پیشنهادهای ساده را امتحان کنید و معجزه آنها را ببینید:

۱. از دنده راست تان بیدار شوید!

ادامه بدهید و از چیزی نترسید چون شما می توانید عادت های بدتان را از بین ببرید. یکنواختی و عادت، منبع سرخوردگی است؛ بنابراین با ایجاد عادت های جدید و فعالیت های تازه، روحیه ای جدید برای خود بسازید.

۲. یک فنجان چای سبز بنوشید.

از گذشته های دور تاکنون، چینی ها از چای سبز در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می کردند. آنها برای کاهش و یا حتی درمان سردرد و افسردگی، چای سبز را به کار می برند. پژوهش ها نشان می دهد چای سبز در پیشگیری از بیماری های مزمن نقش مهمی دارد. از آنجایی که چای سبز نسبت به قهوه کافئین کمتری دارد باعثمی شود تا شب ها خواب راحت تر و شیرین تری داشته باشید.

۳. از تنهایی تان لذت ببرید.

مهم نیست که کتاب مورد علاقه تان را مطالعه می کنید یا فعالیت دیگری انجام می دهید، مهم این است بتوانید مدت زمانی هر چند کوتاه را با خودتان خلوت کنید. این کار باعثمی شود به وجود خودتان افتخار کنید و در تنهایی، خود را بهتر بشناسید.

۴. دروغ نگویید؟


نمی توان گفت که شما دروغگوی بزرگی هستید اما گاهی اوقات برای آسانتر شدن کارها دست به دامان دروغ های مصلحتی می شوید. این کار را انجام ندهید و اگر می خواهید روز شادی را سپری کنید، به خودتان قول بدهید جز راست چیز دیگری نگویید. گفتن حقیقت باعثمی شود تا یک روز را بدون استرس و نگرانی سپری کنید.

۵. به مادرتان زنگ بزنید.

برای به دست آوردن آرامش با مادرتان و یا کسی که هفته هاست با او صحبت نکرده اید، تماس بگیرید و احوالش را بپرسید. با افرادی که نقش مهمی را در زندگی تان ایفا می کنند، در تماس باشید چون انرژی مثبت آنها به شما باز می گردد. مسائل و یا انسان هایی را که برایتان ارزش زیادی دارند، در طول روز به خودتان یادآوری کنید.

۶. برای خودتان گل های تازه بخرید.

منتظر نشوید تا کسی برایتان گل بخرد، خودتان به فکر چاره باشید و احساس خود را با گل های رنگارنگ تحریک کنید. شکوفه های معطر و زیبا حال تان را بهتر می کند.

۷. در انجام کارهای خیر پیش قدم شوید.

در طول روز کارهای خیر بسیار زیادی برای انجام دادن وجود دارد، اما مشغله های کاری و زندگی روزمره باعثشده تا از آنها بی خ بر و غافل شویم. هزاران کار خیر وجود دارد که ما از وجودشان بی اطلاع هستیم! فقط کافی است با دقت بیشتری اطراف مان را نگاه کنیم.

۸. پیاده روی کنید.

می توانید با همسرتان، یکی از دوستان و یا به تنهایی پیاده روی کنید. پیاده روی فعالیتی بسیار آسان و ارزان است. پیاده روی روزانه، حتی برای ده دقیقه در روز، ذهن شما را از استرس ها پاک می کند و باعثنیرو گرفتن دوباره شما می شود.

۹. گل و گیاه پرورش دهید.

اطراف خودتان را با بوی خوش گل و گیاه معطر کنید. اگر شرایط نگهداری گل و گیاه را ندارید می توانید از خانه بیرون بیایید و به نزدیکترین پارک اطراف خانه تان بروید.

۱۰. از ترافیک ناامید نشوید.

آیا زمان زیادی را در ترافیک خیابان های شهرتان هدر می دهید، آرام باشید و نفس عمیق بکشید. این را بدانید که نمی توانید ماشین ها را کنار بزنید و یا از روی آنها پرواز کنید! در طول مسیر به آهنگ مورد علاقه تان گوش دهید و یا منظره های زیبای اطراف را تماشا کنید تا گذر زمان را احساس نکنید.

۱۱. به دوستان تان نامه بنویسید.

در این عصر الکترونیکی می توانید با ارسال رایانامه(ایمیل) به دوستان تان، آنها را خوشحال کنید. زمانی را به نوشتن نامه اختصاص دهید و آن را با شور و اشتیاق بنویسید و در آن از کلمات ناامید کننده استفاده نکنید.

۱۲. برای خودتان لباس بخرید.

می توانید برای خودتان لباس جدیدی بخرید حتی اگر شده یک جفت جوراب. خریدن لباس نو باعثمی شود تا ذهن شما هم نو بشود.

۱۳. دوش بگیرید.

شما می توانید با ایستادن زیر دوش آب ولرم، استرس روزانه را از تن و ذهن تان دور کنید. یک شامپو بدن خوش بو می تواند ذهن شما را نوازش دهد.

۱۴. «دوستت دارم» را به زبان بیاورید.

کار بسیار آسانی است که در روزمرگی زندگی غرق شوید و مهر و محبت خود را از نزدیکان تان دریغ کنید؛ کسانی که شما را عاشقانه دوست دارند. به یاد داشته باشید زندگی کوتاه تر از آن است که تصور می کنید و عشق ورزیدن به افرادی که دوست شان دارید، آن را زیباتر می کند.

راز / شماره ۴۴ / نیمه اول اردیبهشت ماه ۹۳ / فیروزه کاتب / صفحه ۷۰

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار