|
|
کدخبر: ۱۷۶۷۲۷

سلامت > بیماری - همشهری آنلاین: مقامات بهداشتی در عربستان سعودی سه مرگ دیگر ناشی از ویروس تنفسی مرس گزارش کرده اند و به این ترتیب شمار موارد مرگ و میر ناشی از این ویروس در این کشور به ۱۶۳ نفر میرسد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه وب سایت وزارت بهداشت سعودی روز شنبه ۲۷ اردیبهشت اعلام کرد که از هنگام ظهورمرسدرعربستان سعودیدر سال ۲۰۱۲ شمار موارد ثبت شده نشانگان تنفسی خاورمیانه یا مرس در این کشور به ۵۲۰ مورد رسیده است.

سه زن آخرین موارد مرگ و میر ناشی از مرس هستند: یک زن ۴۸ ساله در ریاض، یک زن ۶۷ ساله در طائف و یک زن با سن اعلام نشده در جده.

دچار شدن گروهی از کارکنان بیمارستان ملک فهد در جده به مرس در ماه گذشته باعثوحشت عمومی در این کشور شد و به برکناری رئیس این بیمارستان و وزیر بهداشت انجامید.

از جمله کشورهایی که موارد مرس از آنها گزارش شده است می توان بهمصر،اردن،هلند،امارات متحده عربی، آمریکا اشاره کرد، اما عمده موارد بیماری در عربستان سعودی رخ داده است.

سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد که کمیته اضطراریش درباره مرس که شامل کارشناس پزشکی و بهداشتی جهانی می شوند، افزایش نگرانی خود درباره خطرات این ویروس بالقوه مرگبار را ابراز کرده است.

سازمان جهانی بهداشت از کشورهای عضو خود خواسته است اقدامات پیشگیری و کنترل عفونت خود را بهبود بخشند، دادههای بیشتری درباره مرس گردآوری کنند و برای پیشگیری از انتشار این بیماری به کشورهای آسیب پذیر به خصوص آفریقا تلاش کنند.

اما این سازمان هنوز درباره مرس وضعیت اضطراری بین المللی که متضمن انجام اقدامات شدیدی مانند محدودیتهای مسافرتی و تجاری با کشورهای مبتلا است، اعلام نکرده است.

ویروس مرس باعثعفونت ریوی میشود و بیماران دچار سرفه، اشکال در تنفس و تب میشوند، اما این بیماری همچنین ممکن است به نارسایی سریع کلیوی هم بینجامد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار