|
|
کدخبر: ۱۷۷۰۴۴

محققان از نوعی نرم افزار تحلیل مزاج رونمایی کرده اند که به طور مداوم بر کلام شخص نظارت کرده و به دنبال علائم استرس یا عصبانیت در وی می گردد.

به گزارشافکارنیوز، دانشمندان امیدوارند این فناوری را بتوان برای کمک به افراد عصبانی و اشخاص مبتلا به اختلالات دو قطبی به کار برد. در صورت شناسایی هر نوع تغییرات عمده ای در خلق و خوی کاربر توسط نرم افزار، می توان به وی، اعضای خانواده اش یا حتی کادر پزشکی هشدار داد.

به گفته تیم علمی دانشگاه میشیگان، نتایج اولیه آزمایش این سیستم روی گروه کوچکی از بیماران، پتانسیل نرم افزار را برای نظارت بر خلق و خوی کاربر و همچنین حفاظت از حریم شخصی وی به نمایش گذاشت.

محققان امیدوارند این نرم افزار در نهایت به افراد مبتلا به اختلال دو قطبی و تیم های مددکاری آن ها هشدار اولیه ای درباره تغییر خلق و خوی بیماران بدهد. فناوری ابداعی را می توان برای کمک به افراد دارای دیگر عارضه ها نیز به کار برد.

نرم افزار جدید Priori خوانده می شود و محققان امیدوارند نشانگری زیستی را برای اولویت دهی به مراقبت از افراد دارای اختلال دوقطبی ارائه دهد و همچنین به ثبات بخشی به خلق و خوی آن ها به ویژه در نواحی از جهان که با کمبود خدمات سلامت روانی مواجه هستند، کمک کند.

اختلالات دوقطبی ده ها میلیون نفر را در جهان تحت تاثیر قرار داده و می تواند اثرات مخربی از جمله خودکشی داشته باشد.

بیماران بیشتری استفاده از این نرم افزار روی گوشی های هوشمند را آغاز کرده اند و با داوطلب شدن تعداد بیشتری از افراد مبتلا، تیم علمی به آزمایش و ارتقای این فناوری ادامه خواهد داد.

این نرم افزار روی گوشی هوشمند معمولی عمل می کند و طی هر نوع تماسی به طور خودکار بر الگوهای صدایی بیماران نظارت می کند.

چون مشکلات سلامتی دیگری نیز موجب ایجاد تغییر در صدای شخص می شود، همین چهارچوب فناورانه برای بیماران دو قطبی می تواند برای اشخاص مبتلا به اسکیزوفرنی، اختلال استرس پس از سانحه و بیماری پارکینسون نیز مفید باشد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار