|
|
کدخبر: ۱۷۷۲۱۱

سلامت > بیماری - همشهری آنلاین: یک مرد در ایالت ایلینویز آمریکا سومین شخصی در این کشور است که عفونت او با کوروناویروس عامل نشانگان تنفسی خاورمیانه روز شنبه ۱۷ مه(۲۷ اردیبهشت) گزارش می شود.

به گزارش لایو ساینس «مراکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا»(CDC) می گویند حال این مرد خوب بوده و برای مراقبت پزشکی مراجعه نکرده بود. عفونت او با ویروسمرسهنگامی شناسایی شد که ماموران CDC در حال بررسی بر روی افرادی بودند که در تماس با یک فرد مبتلا به مرس در ایالت ایندیانا قرار گرفته بودند.

آزمایش نمونه های گرفته شده از بافت تنفسی این مرد عفونت فعالی را نشان نداد. اما آزمایش خون بیانگر عفونت قبلی او با این ویروس بود - پادتن ها یا آنتی بادی ها بر ضد ویروس مرس در خون این مرد شناسایی شد.

ابتلا فرد ایندیانایی به مرس در دوم مه(۱۲ اردیبهشت) اعلام شد. این شخص ازعربستان سعودیبه شیکاگو و سپس از آنجا به ایندیانا سفر کرده بود. این شخص بیمار شده و در ۲۸ آوریل در بیمارستان بستری و پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شد.

به گفته مقامات بهداشتی در مورد ایلینویز نتایج آزمایش ها در جمعه شب(۱۶ مه) گزارش شده اند و مقدماتی هستند. به گفته آنها این مرد ممکن است ویروس را از بیمار اهل ایندیانا گرفته و بدنش برای مقابله باکوروناویروسعامل مرس پادتن تولید کرده باشد.

کارشناسان می گویند با ادامه جستجوها ممکن است افراد دیگری هم پیدا شوند که آزمایش خون شان از لحاظ ویروس مرس مثبت باشد، اما علائمی از بیماری نشان نداده باشند.

مرد ساکن ایلینویز اخیرا به خارج آمریکا سفر نکرده بود، اما دو بار با بیمار اهل ایندیانا مدت کوتاهی پیش از شناسایی عفونت در او ملاقات کرده بود. یک مورد دیگر ابتلا به ویروس مرس نیز در ۱۱ مه در شهر اورلاندو در فلوریدا آمریکا در ۱۱ مه(۲۱ اردیبهشت) گزارش شده بود.

گزارش این موارد مقامات بهداشتی در آمریکا را واداشت که به بررسی گسترده آی در سطح چند ایالت بپردازند و اقداماتی را برای به حداقل رساندن خطر انتشار این ویروس دست بزنند.

تا به حال همه موارد گزارش شده مرس با کشورهای درون یا نزدیک شبه جزیره عربستان ارتباط داشته است. در برخی موارد ویروس از شخصی به شخص دیگر سرایت کرده است، اما در حال حاضر شواهدی در دست نیست که مرس بتواند. به آسانی در اجتماعات انسانی انتشار پیدا کند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار