|
|
کدخبر: ۱۷۷۲۸۲

Nimda نام ویروس بعدی بود که در مدت ۲۲ دقیقه سیستم را آلوده می کرد و را ه نفوذش اینترنت بود.

خیلی وقت است که کامپیوترها برای خود صاحب یک موجودیت مستقل شده اند کامپیوترها تا حدی مستقل شده اند که ویروس های اختصاصی دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ویروسی شدن کامپیوترها هم دارد قدمت دار می شود.

در بهار سال ۱۹۹۹ فردی به نام دیود ویروسی به نام ملیسا در قالب ماکروسافت طراحی کرد که از طریق ایمیل منتشر می شد.

یک سال بعد از ویروس ملیسا، یک تهدید دیجیتال از فیلیپین پدید آمد بر خلاف ویروس ملیسا، این تهدید یک برنامه مستقل بودکه می توانست خود را تکثیر کند و نام فریب دهنده ی آن I LOVE YOU بود.

ویروس بعدی Klez بود که خطرات بیشتری داشت و می توانست از طریق ایمیل آدرس های شما را به افراد نامعتبر ارسال کند و هم چنین آنتی ویروس کامپیوتر را از کار بیاندازد.

در تابستان سال ۲۰۰۱ ویروسی به نام کرم قرمز پا به دنیای دیجیتال گذاشت که می توانست برای کامپیوتر مشکل سرریز بافر ایجاد کند، یعنی که یک دستگاه در حال اجرا در این سیستم عامل اطلاعات بیشتر از بافر خود را دریافت و شروع به بازنویسی حافظه می کرد و اطلاعات را به ترتیب سیستنی از بین می برد.

Nimda نام ویروس بعدی بود که در مدت ۲۲ دقیقه سیستم را آلوده می کرد و را ه نفوذش اینترنت بود.

SQL Slammer یا یاقوت کبود: در اواخر ژانویه سال ۲۰۰۳، یک ویروس وب سرور جدید در اینترنت بود این ویروس آمادگی عجیبی داشت و آن منحل کردن سیستم بانک از خدمات ATM بود، با این ویروس حتی چندین پرواز خطوط هوایی قاره ای به دلیل فروش بلیط الکترونیکی دچار مشکل شد.

MyDoom کرم ویروسی بود که در سال ۲۰۰۴ متولد شد و اثر تخریبی خود را برای همیشه در سیستم های میزبان به یادگار گذاشت

Sasser و Netsky نام دو ویروسی بود که یک نوجوان ۱۷ ساله آلمانی آن را طراحی کرد که البته این دو ویروس خودشان منع طراحی ویروس یعنی سیستم مبدا را لو دادند.

ویروس بعدی که برای خود موجودیت مستقل تعریف می کند Leap - A / Oompa - A است و با این پیغام بروز پیدا می کند من یک PC هستم.

ترسناک ترین ویروس کامپیوتری در جهان شعله است که کدش حتی توانسته امنیت سایبری روسیه را هم تهدید کند.

به نظر می رسد در آینده ای نه چندان دور ویروس های کامپیوتری از ویروس های انسانی خطرات بیشتری فراهم کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار