|
|
کدخبر: ۱۷۸۰۸۸

بیماری آسم بیماری خاصی که بزرگترین نعمت خدارا که نفس کشیدن است را دچار اختلال می کنند در کشور ما با آلودگی هوا روز به روز شایع تر می شود.

مشخصه آسم بروز مکرر خس خس، تنگی نفس، تنگی قفسه سینه و سرفه می‌باشد. ممکن است در اثر سرفه از ریه خلط تولید شود اما بالا آوردن آن اغلب دشوار است در هنگام بهبودی پس از حمله ممکن است این خلط چرک مانند به نظر می‌رسد و علت آن وجود میزان زیاد سلول‌های سفید خون موسوم به ائوزینوفیل می‌باشد. علائم معمولاً در شب و در صبح زود و یا در هنگام ورزش یا در هوای سرد بدتر می‌شود. برخی از افراد مبتلا به آسم به ندرت علائم را تجربه می‌کنند و معمولاً در واکنش به عوامل محرک این علائم را از خود نشان می‌دهند، در حالی که ممکن دیگران علائم آشکار و مداومی داشته باشند. این که بدانید چه موقع حمله ی آسم شروع می شود برای کنترل این بیماری بسیار مفید خواهد بود. برخی از اوقات به راحتی می توان با اجتناب از مواردی مانند گرد و غبار، دود سیگار از شروع آسم جلوگیری کرد. اما در مورد آلودگی هوای بیرون از منزل که پر از مواد شروع کننده ی آسم هست چه باید کرد؟
در سال های اخیر دانشمندان ثابت کرده اند که آلودگی هوا که ناشی از ماشین ها، کارخانه ها و غیره است، یک دلیل عمده محیطی شروع حملات آسم است. ۳۰ درصد از آسم های کودکان به دلیل آلودگی هوای شهرهاست. مطالعات نشان می دهد آلودگی هوا می تواند باعثایجاد بیماری آسم در افراد سالم شود. اگر شما دچار آسم هستید می توانید از یک پزشک برای کنترل و درمان آسم کمک بگیرید.
سعی کنید در مواقعی که هوا آلوده است از رفتن به بیرون اجتناب کنید و در منزل بمانید. اجتناب از آلودگی هوا کاری غیر ممکن است اما می توانید قرار گرفتن در معرض آلودگی را کم کرده و از عوارض و خطرات بعدی آن که ممکن است دچارش شوید، بکاهید. اگر برای ورزش یا قدم زدن به بیرون از منزل می روید سعی کنید از رفتن به مراکز شهر و جاهای پر ترافیک خودداری کنید. محل کار، تحصیل و سکونت خود را در مناطق پر ترافیک و شلوغ و در نزدیک واحدهای صنعتی انتخاب نکنید.
اگر در شهری زندگی می کنید که آلودگی هوا در آن زیاد است، از فیلترهای تصفیه کننده ی هوا در منزل خود استفاده کنید. هنگامی که می خواهید بیرون بروید سطح آلودگی هوا را چک کنید. زمان هایی از روز که مقدار آلودگی هوا در آن زیاد است تا حد امکان بیرون نروید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار