|
|
کدخبر: ۱۷۸۳۹۶

به گزارش گروه علم و فناوری امیدنیوز، شگفتی های بسیاری در خلقت بدن انسان است. دانشمندان تا کنون تعداد زیادی از این شگفتی ها را کشف کرده اند و بسیاری از آن ها نیز هنوز ناشناخته اند. در این جا به نقل برخی از این ویژگی های فوق العاده بدن انسان می پردازیم:

۱. اثر زبان

خطوط و اشکال روی زبان برای هر انسان مثل اثر انگشت عمل می کند. یعنی هر فرد طرح ها و خطوطی کاملا منحصر به فرد روی زبانش دارد. از این رو اثر زبان می تواند به عنوان یکی از فاکتورهای تشخیص هویت مورد استفاده قرار گیرد.

۲. پوست اندازی

پستانداران هر لحظه در حال پوست انداختن هستند و انسان نیز از این قاغده مستثنی نیست. طبق تحقیقات به عمل آمده هر فرد در هر ساعت ۶۰۰ هزار ذره از پوست خود را در فضا پراکنده میکند و این یعنی در هر سال چیزی برابر ۷۰۰ گرم پوست از انسان جدا می شود! این یعنی به صورت میانگین هر انسان در سن ۷۰ سالگی تقریبا به میزان ۵۰ کیلوگرم پوست اندازی کرده است!

۳. تعداد استخوان ها

جالب است بدانید که کودک انسان تعداد بیشتری استخوان نسبت به یک فرد بزرگسال دارد. ما زندگی مان را با ۳۵۰ استخوان شروع میکنیم، اما در طول دوره رشد تا سن بلوغ به علت پیوستن استخوان ها به یکدیگر این مقدار به ۲۰۶ عدد استخوان کاهش پیدا می کند.

۴. حس بویایی

حس بویایی ما انسان ها بسیار ضعیف تر از قوه شامه سگ سانان است. با این حال یک انسان می تواند ۵۰ هزار رایحه مختلف را تشخیص داده و به خاطر بسپارد!

۵. عطسه!

هوایی که موقع عطسه کردن از دهان خارج می شود بالغ بر ۱۶۰ کیلومتر در ساعت سرعت دارد. عطسه کردن فشار بسیار زیادی به بدن تحمیل می کند؛ به طوری که محال است که بتوانید چشمان خود را هنگام عطسه باز نگه دارید!

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار