|
|
کدخبر: ۱۷۸۵۵۰

مسئولین خوابگاه ها تعیین می شوند

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از سپردن مدیریت خوابگاه‌ها به دانشجویان در قالب شهردار خوابگاه‌ها خبر داد.

به گزارش امیدنیوز به نقل از تسنیم:

محمدرضا فراهانی درباره دستاوردهای معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: یکی از اهداف ما در دولت جدید توسعه و عمق‌بخشیدن به کارهای فرهنگی در دانشگاه‌های علوم پزشکی بود و سعی کردیم تحول کیفی در جشنواره‌های دانشجویی ایجاد کنیم.

فراهانی با اشاره به فرهنگ سلامت عنوان یک عنصر مهم در جشنواره‌های وزارت بهداشت افزود: در جشنواره‌های قبلی فقط دانشجوهای پزشکی می‌توانستند در این جشنواره‌ها شرکت کنند ولی در حاضر کارکنان دانشگاه‌ها و اعضای جامعه پزشکی نیز در ذیل شرکت‌کنندگان قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به برگزاری المپیاد ورزش همگانی پسران در سال گذشته عنوان کرد: اسفند ماه امسال دومین المپیاد ورزش همگانی با حضور ۱۴۰۰ نفر از دختران ورزشکار در ساری برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت همچنین از میزبانی دومین دوره جشنواره ملی نشریات دانشجویی توسط وزارت بهداشت خبر داد و گفت: تا ۱۶ بهمن ماه بیش از ۱۵ هزار اثر برای این جشنواره ارسال شده اما هنوز دانشجویان همچنان تا اول اسفند ماه برای ارسال آثار خود فرصت دارند؛ دانشجویان همه مراکز آموزش عالی کشور می‌توانند در این جشنواره که اختتامیه آن در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود شرکت کنند.

فراهانی در مورد جشنواره فرهنگی دانشجویان نیزعنوان کرد: تاکنون بیش از ۱۹ هزار اثر در سامانه جشنواره فرهنگی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت ثبت شده که خوشبختانه در حوزه فرهنگ سلامت بیش از ۱۶۰۰ اثر ثبت شده داریم.

وی با اشاره به استقبال بیشتر دانشجویان از بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت نسبت به جشنواره بیست و یکم آن که مهر ماه امسال جاری برگزار شده بود گفت: سال آینده در مرداد ماه بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت نیز اجرایی خواهد شد.

وی همچنین از تلاش وزارت بهداشت برای راه اندازی بانک جامع اطلاعات هنرمندان حوزه پزشکی عنوان کرد: ما قصد داریم نسل جدیدی از جامعه پزشکی که به هنر علاقه‌مند بوده را تربیت کنیم.

فراهانی ضمن اشاره به بحثآموزش به عنوان بخش دیگری از پازل فرهنگی، از حضور بیش از ۵۰۰ کانون فرهنگی واقعی در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: کارهای زیادی برای این کانون‌ها انجام شده است و به عنوان مثال برای تجهیز کانون‌های فیلم دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ‌امسال حدود ۳۰۰ میلیون تومان تجهیزات فیلمبرداری خریداری شده که در کنار آن آموزش‌های لازم نیز ارائه می‌دهیم تا دانشجویان و پزشکان بتوانند جهت فعالیت‌های هنری خود در این کانون‌ها از آن استفاده کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره اجرای طرح‌های جهادی وزارت بهداشت در مناطق محروم نیز عنوان کرد: ‌ با توجه به اینکه وزیر بهداشت از مدت‌ها قبل از وزارت در حوزه جهادی فعالیت داشتند، برای این مسئله ارزش بسیاری قائلند و بر ساماندهی این فعالیت‌ها تاکید دارند؛ بر همین اساس ما سامانه‌ای را برای فعالیت‌ جهادی راه‌اندازی کردیم که تا کنون با استقبال بی‌نظیر دانشجویان و همکاران فعال در این حوزه روبه‌رو شده است.

فراهانی با اعلام افزایش سرانه فرهنگی دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی پس از ۲سال و نیم تلاش ‌گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای ما در این دوره این بود که بودجه آموزشی کل دانشگاه‌های پزشکی در کشور ۶۹ درصد افزایش یافت.

وی همچنین در مورد وضعیت واگذاری مدیریت خوابگاه‌های دانشجویی به دانشجویان گفت: در مورد تحقق موضوع شهردار خوابگاه احتیاج به مسئله حقوقی داشت که باید انجام می‌شد تا بتوانیم در گام اول ۲۰ درصد از خوابگاه‌ها را از طریق شهردار خوابگاه‌ها مدیریت کنیم؛ به زودی آیین نامه آن پس از اصلاح و تایید وزیر بهداشت ابلاغ خواهد شد تا شهرداران خوابگاه‌ها از طریق شورای صنفی انتخاب شوند و با این کار سرنوشت خوابگاه‌ها به صورت جدی در اختیار دانشجویان قرار بگیرد.

فراهانی خاطرنشان کرد: این خوابگاه‌ها در واقع فقط محل خواب دانشجو نیستند و دانشجویان در این فضاها زندگی می‌کنند و شاید بهتر باشند به جای عنوان خوابگاه دانشجویی، آنها را خانه های دانشجویی بنامیم کرد و یقینا دانشجویان ما آنقدر با شعور و باهوش هستند که بتوان کارها را به آنها سپرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار