|
|
کدخبر: ۱۷۸۷۶۶

اول این که می‌توان از سیستم نام‌گذاری سنتی خودمان استفاده کنیم. به این صورت که زمان پدربزرگ‌هایمان، هرکدام از ده، دوازده تا بچه‌ای که می‌آوردند به یک دلیلی نام بی‌ربطی رویشان می‌گذاشتند.

به گزارش امیدنیوز به نقل از برترینها بعد از پیدا شدن یک منظومه جدید با یک خورشید کوچک و هفت تا سیاره که دورش می‌گردند و امکان حیات در آن‌ها وجود دارد، ناسا اسم آن ستاره کوتوله را «تراپیست» گذاشت و از مردم خواست تا برای هفت سیاره‌اش نام پیشنهاد بدهند. نمی‌دانم قبلا هم ناسا همین‌قدر دموکرات بود و برای هر کشف جدیدش از مردم نظرخواهی می‌کرد یا تاثیر اسکار گرفتن ایرانی‌های فضانورد است که ناسا را وادار کرده مثل ما قانون‌مدار رفتار کند؟

شاید هم کامنت‌های هم‌وطنان در پیج ناسا کارساز شده و از ترسش این کار را کرده. یا اصلا کل خبر الکی و زاییده تخیلات ادمین کانال «دایی چاقه، چایی داغه» است. به هرحال مردم جهان دست به کار شدند و سیل نام‌های پیشنهادی خود را روانه ناسا کردند. ما هم چند سری نام به ذهن‌مان رسید که تقدیم می‌کنیم.

اول این که می‌توان از سیستم نام‌گذاری سنتی خودمان استفاده کنیم. به این صورت که زمان پدربزرگ‌هایمان، هرکدام از ده، دوازده تا بچه‌ای که می‌آوردند به یک دلیلی نام بی‌ربطی رویشان می‌گذاشتند. مثلا اولی چون چهلم دایی‌جان به دنیا آمده بود، نامش را خان‌دایی می‌گذاشتند. یا بعدی چون بهمن ماه به دنیا می‌آمد، اسمش را آذر می‌گذاشتند، چون دختر بود! ولی سر ماه فوت می‌کرد و شناسنامه‌اش را برای بعدی نگه می‌داشتند و نام یک پسر متولد خرداد، می‌شد آذر!

می‌توانیم از سیستم نام‌گذاری ایرانی چند سال پیش هم استفاده کنیم. به این صورت که یک حرف انتخاب کنیم و اسم هر هفت تایشان را با آن شروع کنیم. مثلا تراپیست، ترومپت، ترومبن، ترامبولین، ترامپ، تمبان، تیر تو پر و…! می‌شود روش نام‌گذاری دوران معاصر را هم به کار برد. به این صورت که «آ + … + ا» که می‌شود: آزمینا، آخشیدا، آمریخا، آنپتونا، آمشتریا و…!

یک راه هم استفاده از فرمول نام‌گذاری شرکت‌های مهم دنیا مثل کارخانه‌های موبایل‌ است. مثلا می‌شود اسم آن‌ها را بگذاریم: تراپیست، تراپیست ۱۱۰۰، تراپیست ان، گلکسی تراپیست اس پلاس جی فور سون دوئال، و…. یا شرکت‌های خودروسازی عظیم که می‌شود: تراپیست، تیراپا، تیراپیسا، تراپیست ۱۱۱، تراپیست ۱۳۱ صندوق‌دار، تراپیست وانت، تراپیست ملی و…!

همچنین می‌شود از سیستم چند کلمه‌ای ثبت نام شرکت‌های خودمان استفاده کنیم. این طوری: سیاره گردانان کیهان، درخشان سازان آسمان بالا، تراپیست گستران شرق و غرب منظومه نو و…! در نهایت می‌توان از سیستم باستانی نام‌گذاری سرخپوستی هم استفاده کنیم. به این صورت که توی ناسا هرکی اولین چیزی که دید اسمش را بگذارد روی اولین سیاره بی‌نام. مثلا: کیبورد غرقنده در قهوه، خودکار زیر کفش قرچ، سنجاق کراوات فیروز نادری، اون درو ببند سوز میاد، اوه اوه رییس اومد تب ویندوز رو عوض کن و…!

امیدواریم اسامی پیشنهادی ما مورد قبول قرار گیرد و برگ زرین دیگری بر دفتر افتخارات فضایی‌مان بیافزاییم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار