|
|
کدخبر: ۱۷۹۰۷۳

به گزارش امیدنیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیر عباسی عضو تیم طراح ماهواره مکعبی عدالت و قسطبا اشاره به طراحی این ماهواره مکبعی شکل اظهار داشت: ساخت ماهواره مکعبی شکل ده در ده سانت به نام عدالت قسط در دانشگاه صنعتی سیرجان و بنابر سفارش سازمان فضای ایران شروع به طراحی و ساخت آن کردیم و دانشجویان هوا فضا موفق به ساخت چنین مکعبی شدند.

وی بیان کرد: این ماهواره مکعبی در دو مرحله اولیه به وسیله داوران مورد تأیید قرار گرفت و در فاز سوم تأیید آن قرار دارد که در صورت موفقیت به وسیله یک ماهواره‌بر چینی به فضا پرتاب می‌شود.

عباسی عنوان کرد: ماهواره مکعبی عدالت و قسط فوق سبک و در اندازه ده در ده در ده است و تحت عنوان ماهواره کیوسک در دیگر کشورهای مطرح و عضو سازمان فضایی دنیا شناخته می‌شود.

کارشناس مدیریت و مدیر طرح عملیات امداد و نجات تأکید کرد: طرح ساخت ماهواره مکعبی به وسیله سازمان ناسا سال‌ها پیش ارائه شده بود که در همین راستا سازمان فضایی ایران به دانشگاه‌های مطرح کشور طراحی چنین ماهواره هایی را ابلاغ کرده بود.

وی گفت: به طور کلی ده تیم کار ساخت ماهواره مکعبی را به طور جداگانه قرار است طراحی کند که از بین آن‌ها بهترین ماهواره به وسیله کشور چین پرتاب می‌شود و این ماهواره‌ها مخابراتی است و در جهت تقویت آنتن‌های موبایل کاربرد دارد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار