|
|
کدخبر: ۱۷۹۲۴۵

بازارچه ریلی مائه کلونگ در جنوب غربی بانکوک یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای خرید غذای دریایی تایلند است. اما این مکان بسیار خطرناک هم هست، چرا که وقتی قطار از راه می‌رسد، اگر نتوانید از مسیر ریل راه آهن خارج شوید، سفر شما به یک تراژدی غم‌انگیز تبدیل می‌شود.

به گزارش امیدنیوز به نقل از کجارو نام دیگر این منطقه تالات روم هاپ(به معنای فروشگاهی که در آن سایه‌بان جلوی مغازه‌ها مدام پایین کشیده می‌شوند) است که دلیل این نام‌گذاری آمد و شد قطارهایی است که در طول روز چندین بار از میانه این فروشگاه بزرگ رد می‌شوند.

فروشندگان با زمانبندی بسیار دقیق، به محض این که لوکوموتیو از راه می‌رسد، سایه‌بان حجره‌های خود را عقب می‌دهند و بلافاصله پس از رد شدن قطار آن‌ها را برپا می‌کنند. خریداران نیز مسیر را خالی کرده و خود را به کناره‌های مسیر ریلی می‌رسانند و ساکن می‌مانند تا قطار رد شود. سبدهای فروشندگان نیز در کنار ریل باقی می‌مانند و لبه‌های کناری قطار با فاصله میلیمتری از کنار آنها رد می‌شوند.

وقتی قطار از راه می‌رسد، صدای زنگ از طریق بلندگو در کل بازارچه می‌پیچد و اگر حتی کسی آن را نشنود، چند ثانیه بعد با صدای بوق قطار همه از آمدن آن آگاه می‌شوند.

بازارچه مائه کلونگ به غذاهای دریایی تازه‌ای که در آن می‌توانید پیدا کنید معروف است، اما در کنار ماهی، میگو، لابستر، خرچنگ و… می‌توانید محصولات دیگری چون میوه، سبزیجات، گوشت، لباس و گل را نیز در آن خریداری کنید.

این بازارچه در نزدیکی ایستگاه قطار مائه کلونگ که آخرین ایستگاه این مسیر است واقع شده و یکی از جاذبه‌های گردشگری و خرید محبوب بانکوک محسوب می‌شود.

در زیر میتوانید ویدئویی از این بازار را تماشا کنید:

برای مشاهده کلیک کنید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار