|
|
کدخبر: ۱۷۹۷۲۸

SketchAR اپلیکیشنی فوق‌العاده برای موبایل است که به کمک آن می‌توانید به یک نقاش حرفه‌ای تبدیل شوید.

به گزارش امیدنیوز به نقل از زومیت SketchAR اپلیکیشنی بسیار جالب برای آی‌او‌اس و برخی گوشی‌های اندروید است که به کمک آن می‌توانید یک‌شبه به یک نقاش حرفه‌ای تبدیل شوید و هر آنچه دوست دارید، روی کاغذ پیاده کنید. این امر به کمک واقعیت افزوده صورت می‌گیرد و می‌تواند حتی کاربرانی را که هیچ استعدادی در نقاشی ندارند، به هنرمندانی حرفه‌ای تبدیل کند. طرز کار SketchAR به این شکل است که ابتدا طرح یا عکسی که قصد نقاشی آن را دارید انتخاب می‌کنید. در مرحله بعدی، SketchAR دوربین داخلی خود را اجرا می‌کند و طرح انتخابی شما را به شکل واقعیت افزوده روی کاغذ نقاشی(یا دیوار یا هر سطح دیگری) انعکاس می‌دهد. کافی است موقعیت و سایز طرح را روی سطح مورد نظر تنظیم و سپس گزینه تأیید را لمس کنید. کار تمام است و طرح مورد نظر شما به‌صورت کاملا ثابت و استاندارد، روی سطح مورد نظر ساکن می‌شود؛ به‌طوری که حتی با تکان خوردن گوشی نیز طرح ساکن می‌ماند. حال کافی است هم‌زمان با آنکه از صفحه‌ی گوشی به کاغذ نقاشی نگاه می‌کنید، مانند روش‌های قدیمی(کشیدن از روی کاغذهای پوستی دوران کودکی) مداد خود را روی خطوطی که مشاهده می‌کنید حرکت دهید. در نهایت، شما می‌مانید و یک نقاشی حرفه‌ای. بهتر است برای درک عملکرد عالی این برنامه، ویدیوی زیر را مشاهده کنید.

در SketchAR چندین طرح آماده از سطح ساده تا حرفه‌ای در دسترس کاربران قرار گرفته است تا بتوانید با اجرای آن‌ها، طرح مورد نظر را روی کاغذ بکشید. علاوه بر این شما می‌توانید هر عکسی که در گالری گوشی دارید توسط SketchAR به نقاشی تبدیل کنید و آن را به شکل واقعیت افزوده روی کاغذ پیاده کنید. بعد از انتخاب طرح مورد نظر، در صورتی که از سطوح کوچک(مانند کاغذ A۴) استفاده کنید SketchAR شما را راهنمایی خواهد کرد تا با کشیدن چند دایره‌ی کوچک در دور کاغذ، طرح واقعیت افزوده را به بهترین شکل روی سطح مورد نظر پیاده کنید. بعد از آن لازم است اندازه طرح را انتخاب کنید و در قدم آخر، با کشیدن انگشت خود به سمت راست یا چپ، کمرنگی یا پررنگی آن را بنا بر نیاز یا سلیقه‌ی خود تنظیم کنید. بعد از این مرحله، تنظیمات خود را تأیید کنید تا طرح مورد نظر به شکل ثابت روی کاغذ ثبت شود و بتوانید به دور از مشکلاتی مانند جابه‌جا شدن طرح و موارد مشابه، طرح خود را از هر زاویه و فاصله‌ای که دوست داشتید، مشاهده کنید و آن را روی کاغذ بکشید.

SketchAR برای گوشی‌های iOS منتشر شده است؛ اما عده‌ی کمی از کاربران اندروید که گوشی آن‌ها از پروژه تانگو پشتیبانی می‌کند نیز قادر به دانلود و استفاده از این برنامه هستند. سازندگان وعده‌ی انتشار نسخه مخصوص این اپلیکیشن برای هولولنز مایکروسافت نیز داده‌اند که امری بسیار جذاب است و کارکرد برنامه را چندین برابر ساده و کاربردی خواهد کرد.

ویژگی‌ها:

پیاده کردن طرح‌ها روی سطوح به کمک واقعیت افزوده
امکان تبدیل عکس‌های عادی به نقاشی
دارا بودن ده‌ها طرح و نقاشی نمونه


دانلود اپلیکیشن از پلی‌استور

دانلود اپلیکیشن از اپ‌استور

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار