|
|
کدخبر: ۱۷۹۷۴۱

بعد از آنکه FIFA Mobile با تغییرات فراوانش نتوانست انتظارات را برآورده کند و خیلی ها از جمله ما را نا امید نمود، چشم مخاطبین زیادی به سمت نسخه موبایل PES ۲۰۱۷ دوخته شد تا شاید کونامی بتواند یک تجربه کنسولی از ورزش محبوب فوتبال را به دارندگان تلفن های هوشمند هدیه بدهد.

به گزارش امیدنیوز به نقل از دیجیاتو پس از ماه ها انتظار، سرانجام ورژن نهایی این عنوان برای دیوایس های دستی عرضه شد تا بازیکن ها بعد از موفقیت های فراوان نسخه کنسولی حالا دست پخت کونامی را روی اسمارت فون های خود بچشند. اما آیا ژاپنی ها توانسته اند یک تجربه فراموش نشدنی برای بازیکن ها به ارمغان بیاورند؟

بعد از عنوان نا امید کننده FIFA Mobile، خیلی دوست داشتیم یک «بله» قاطع بگوییم اما متاسفانه اینجا هم مشکلات عجیبی را میبینید که موجب گشته PES ۲۰۱۷ نتواند آن تجربه فوتبالی که روزها در انتظارش بودیم را به وجود بیاورد. متاسفانه FIFA Mobile و PES ۲۰۱۷ فدای سیاست های سازندگان خود شده اند.

در ابتدای ورود به بازی، شما باید یک تیم را انتخاب کنید. این تیم بازیکن های دنیای واقعی را نداشته و شاهد فوتبالیست های ضعیفی هستید که با انجام مسابقات قدرتمند می شوند.
چه کونامی و چه الکترونیک آرتز هر دو وعده دادند که نسخه های امسال فیفا و PES بیش از گذشته به ذات اسمارت فون ها نزدیک بوده و بازیکن ها عنوانی متناسب با دیوایس های دستی را انجام می دهند. واقعا هم همین گونه بود، ولی نکته اینجاست که با این سیاست خیلی از ویژگی های دوست داشتنی همیشگی را نمیبینیم.

البته وضعیت همچنان برای PES ۲۰۱۷ خیلی بهتر از FIFA Mobile است و شاید از بین عناوین فوتبالی اسمارت فون ها، انتخاب مان هنوز Dream League Soccer باشد اما کسانی که خواهان یک تجربه با گرافیک بالا و جذابیت های بصری هستند PES ۲۰۱۷ می تواند برای روزها سرگرم کننده ظاهر شود.

خوب حالا بیایید نگاهی به بخش های مختلف PES ۲۰۱۷ بیاندازیم تا بیشتر با این عنوان آشنا شویم. در حالت کلی، ساخته کونامی پنج حالت مختلف گیم پلی دارد. یکی از آن ها Campaign نام داشته و آنجا طی ده مسابقه با حریفان بازی می کنید.

برای اضافه کردن گزارشگر، باید محتویاتی را جداگانه دانلود کنید.
پیروزی در این مسابقات جدا از افزایش قدرت و تجربه بازیکن ها، موجب خواهد شد تا پول دریافت کنید. همانگونه که احتمالا هم می دانید با پول های به دست آمده قابلیت خرید فوتبالیست، استخدام مامور برای پیدا کردن استعدادهای جدید یا بقیه فعالیت ها را دارید.

از Campaign که بگذریم به Campaign - Sim می رسیم؛ جایی که تنها تفاوتش با Campaign انجام بازی توسط کامپیوتر است. بدین معنی که در مسابقات شما کنترل بازیکنان را به عهده نداشته و تنها به عنوان مربی می توانید فوتبالیست ها را تعویض کنید. چه بخش خسته کننده ای!

سومین حالت گیم پلی PES ۲۰۱۷ که از نکات مثبت این عنوان به شمار می رود را می توانیم به نام Local Match بزنیم؛ جایی که با استفاده از بلوتوثبا دوستان تان مسابقه می دهید. برای بازیکنانی که می خواهند یک تجربه دو نفره از ورزش فوتبال را روی اسمارت فون ها داشته باشند، PES ۲۰۱۷ با این بخش گزینه مناسبی است.

برای انجام مسابقات باید مقداری انرژی مصرف کنید. متاسفانه برای هر بازی ۲۰ عدد انرژی مصرف می شود که امیدواریم در آپدیت های بعدی این رقم کاهش یابد.
چهارمین حالت گیم پلی ساخته معروف کونامی Event Mode نام دارد. اینجا هر چند روز یک بار، چندین رویداد برگزار شده و با عضویت در آن ها مسابقاتی می دهید. در صورت پیروزی هم مزایایی برای شما در نظر گرفته می شود. پنجمین و آخرین مد بازی Online Match بوده و در آن به رقابت آنلاین با بقیه می پردازید.

فکر کنیم تا اینجا با بزرگترین مشکل PES ۲۰۱۷ آشنا شده باشید؛ پس آن حالت های گیم پلی محبوب کجا هستند؟ متاسفانه کونامی بخش Career که از معروف ترین و قدیمی ترین مدهای بازی های ورزشی است را فراموش کرده و جایش چندین قسمت که بعضا تفاوتی با هم ندارند را گذاشته است.

البته باید حرفی که ابتدا زدیم را دوباره اینجا تکرار کنیم. PES ۲۰۱۷ عنوان سرگرم کننده ای بوده و با همین حالت های گیم پلی برای روزها شما را پای خودش می کشاند ولی توسعه دهنده با اضافه سازی مدهای محبوب می توانست عنوانش را جذاب تر کند که متاسفانه اینگونه نشد.

کونامی برای راحتی بازیکن ها دو کنترل متفاوت در نظر گرفته؛ با همان دکمه های معروف بازی کنید یا به کمک صفحه لمسی یک تجربه فوتبالی داشته باشید. خوشبختانه بخش آموزشی به خوبی تمام نکات لازم را به بازیکن ها می آموزد.
خوب بیایید از بخش منو بگذریم و به خود زمین فوتبال برویم. اولین نکته ای که هنگام انجام مسابقات PES ۲۰۱۷ متوجه آن می شوید، گرافیک خوب بازی نسبت به بقیه بازی های ورزشی اسمارت فون ها است. جدا از انیمیشن های مختلف حرکت بازیکن ها و طراحی خوب بازیکن ها، آبجکت ها و بافت ها هم کیفیت مناسبی دارند.

همچنین شاید فریم ریت در بعضی صحنه ها کاهش پیدا کند اما به صورت کلی بازی سرعت خوبی داشته و به کمک هوش مصنوعی نسبتا راضی کننده[واکنش دروازه بانان خوب نیست] می تواند تا حدودی آن احساس هیجانی که با نسخه های کنسولی دیده بودید را به خود هدیه بدهید.

حرف هایمان را اینگونه به پایان می رسانیم که همانند FIFA Mobile، نسخه اسمارت فون های PES ۲۰۱۷ هم نتوانسته انتظارات بازیکن ها را برآورده کند. با این وجود، ساخته کونامی ویژگی های مثبتی دارد که باعثمی شوند از تجربه PES ۲۰۱۷ لذت ببرید.

دانلود از:

اپ استور/پلی استور/لینک کمکی

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار