|
|
کدخبر: ۱۸۰۴۸۴

نیروی دریایی چین با انجام مانورهای نظامی در غرب اقیانوس آرام از آبهای جنوب تایوان عبور کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز ، نیروی دریایی چین از آبهای جنوبی تایوان عبور کرده و تمرینات نظامی را در غرب اقیانوس آرام انجام داده است. این تازه ترین مانورهای نظامی چین است که تایوان به شدت با آنها مخالفت کرده و این اقدامات را نوعی ارعاب و تهدید علیه خود ارزیابی کرده است.

روزنامه "مردم" چین امروز شنبه گزارش داد: جنگنده های جی 15 چین از تنها ناو هواپیمابر این کشور به پرواز درامده اند تا در این مانور نظامی شرکت کنند. این مانور در منطقه ای در نزدیکی کانال "باشی" انجام شده است.

این روزنامه افزود: ناوشکن های چینی در این مانور عملیات های تهاجمی و دفاعی را برای سنجش قابلیت های خود انجام داده اند.

وزارت دفاع چین نیز تصاویری از این مانور را در وبگاه خود منتشر کرده است. چین طی هفته گذشته حضور نظامی خود در این منطقه را افزایش داده بود.

روز چهارشنبه گذشته نیز نیروی دریایی چین مانور شلیک مستقیم در تنگه تایوان را انجام داد و یک رسانه دولتی چین اعلام کرد که این مانور یک واکنش مستقیم به اقدامات و لفاظی های تحریک آمیز تایوان بوده است.

روز پنجشنبه نیز بمب افکن های چینی در اطراف تایوان به پرواز درآمدند. تایوان نسبت به مانورهای نظامی چین در منطقه به شدت اعتراض کرده و آن را یک ارعاب و تهدید نظامی ارزیابی کرده است.

چین طی یک سال گذشته حضور نظامی خود در اطراف آبهای تایوان را گسترش داده است. افزایش حضور نظامی چین در آبهای منطقه موجب نگرانی کشورهای همسایه شده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار