|
|
کدخبر: ۱۸۰۹۹۰

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات از اتمام حساس‌ترین مرحله فنی عملیات اجرایی فاز نخست طرح توسعه حرم مطهر حسینی با همت متخصصان ایرانی خبر داد.

به گزارش ایسنا، آیین تجلیل از عوامل اجرایی ایجاد دیوار ‌آب‌بند صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) در قالب فاز اول طرح توسعه حرم مطهر حسینی با حضور حسن پلارک _ رییس ستاد بازسازی عتبات _ و شیخ عبدالمهدی کربلایی _ متولی شرعی حرم مطهرحسینی _ در کربلا برگزار شد .

پلارک در این آیین، با تشکر از همکاری مهندسان و مسؤولان عراقی که عوامل ستاد بازسازی عتبات عالیات را در اجرای این طرح بزرگ همراهی کردند، گفت با توجه به وجود آب‌های زیرسطحی در شهر کربلا، لازم بود تا پیش از اجرای عملیات توسعه حرم، بستر مکان اجرای پروژه با ایجاد دیوارآب‌بند را تبدیل به یک استخر خشک کنیم ، به این منظور از فناوری وتجهیزات پیشرفته‌ای که مشابه آن درایجاد سازه‌های دریایی به‌کار می‌رود، استفاده شد .

او با بیان این که ایجاد بستر خشک برای اجرای طرح صحن حضرت زینب،حساس‌ترین مرحله از پروژه بزرگ توسعه حرم مطهر حسینی است، افزود : این دیوار آب‌بند به عمق حدود30 متر متشکل از 589 پنل بتونی است که با استفاده از دستگاه هیدروفرز در دو سال ساخته شد .

شیخ عبدالمهدی کربلایی _ متولی شرعی حرم مطهر حسینی _ در این مراسم از حمایت‌های مردم ایران وتلاش متخصصان ستاد بازسازی عتبات عالیات تجلیل کرد .

صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س ) به عنوان فاز نخست طرح جامع توسعه حرم حسینی با زیربنای حدود۱۶۰.۰۰٠ متر مربع از سوی ستادبازسازی عتبات عالیات اجرا می‌شود. صحن حضرت زینب(س ) بخشی ازطرح 38 هکتاری توسعه جامع حرم امام حسین ( ع ) محسوب می‌شود که در این بخش تنها 5 هکتار در حال ساخت و ساز است .

روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات اعلام کرد، این صحن که در 4 طبقه احداث خواهد شد در ضلع جنوب غربی حرم ودر سمت باب الراس، باب القبله، خیمه گاه و تل زینبیه واقع شده است .

بنا بر این گزارش، این صحن مجموعه‌ای از شبستان‌های زیارتی، فضای روباز، کتابخانه، موزه ودارالضیافه خواهد بود . همچنین بااجرای این صحن تل زینبیه به شکل نمادین و به‌صورت یک تپه احیاء خواهد شد .

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار