|
|
کدخبر: ۲۲۶۰۸

در یک کلام، باید برای شوهرتان دوست داشتنی باشید، به این ترتیب حتی اگر زنی که حداقل جذابیت و زیبایی را داشته باشد، به طور قطع می تواند شوهرش را به خود جذب کند.

به گزارشامید، ازدواج، یعنی به هم پیوستن دو روح و جسم که همدیگر را دوست دارند و هدفی مشترک را یعنی تشکیل یک خانواده را دنبال می کنند. متاسفانه بعضی زنان با وجودی که چند سال از ازدواج شان گذشته و با شوهر خود زیر یک سقف زندگی می کنند، هنوز عشق را تجربه نکرده اند و… این مقاله، به زنانی که چنین مشکلی دارند، کمک می کند تا روابط خود را با شوهرشان بهبود ببخشند.

درباره این سوالات فکر کنید


به سوالات زیر با دقت جواب دهید:
آیا از انتخاب شریک زندگی راضی هستید؟
آیا حاضرید در یک جمع با صدای بلند بگویید که او را واقعاً دوست دارید؟
آیا حاضرید زندگی تان را برای نجات او از دست بدهید؟
اگر می شد که سال ها به عقب برگردد، آیا دوباره با او ازدواج می کردید؟
آیا دوری، یا جدایی از شوهرتان شما را آزار می دهد؟

اگر پاسخ شما به این سوالات «بله» است، خواندن این مطلب بر روند خوشبختی شما تاثیر دارد، اما اگر جواب ها «خیر» است یا با تردید می توانید جواب «بله» بگویید لازم است با مشاوری مجرب در مورد نجات زندگی مشترک خود مشورت کنید.

مشکل را حل کنید گسترش ندهید


اگر مشکلی در زندگی دارید، شوهرتان حرکت یا رفتای می کند که نمی پسندید، یا برای شما دردسرساز می شود، نق نزنید، فریاد نکشید، قهر نکنید و یا آن را به خانواده خود و شوهرتان، یا دوستان انتقال ندهید. چون این نوع کارها فقط روابط شما و همسرتان را به خطر می اندازد. مثل یک انسان عاقل بنشینید و با هم حرف بزنید. علت رفتار او را بپرسید و بگویید که چه احساسی دارید. گفتگو بهترین کلید حل مشکلات است.

دوستت دارم را، هم بگویید و هم نشان بدهید


فقط به گفتن دوستت دارم اکتفا نکنید بلکه نشان دهید که شوهرتان را دوست دارید. به او بگویید وقتی خسته از کار روزانه به خانه بر می گردد و بی حوصله است، باز هم دوستش دارید، به او بگویید و نشان دهید که حتی وقتی اشتباه می کند، برایتان بهترین مرد روی زمین است و به وجود او افتخار می کنید. عبارت «دوستت دارم» را هر روز با رفتاری زیبا به شوهرتان نشان دهید.

دوستانه حرف بزنید


گفتگو، امری مهمه برای برخورداری یک زندگی مشترک پایدار است. متاسفانه بعضی زنان بیشترین حرفی که با شوهرتان می زنند این است که پدرشان چقدر خوب بود و چقدر خوب به مادرشان توجه می کرد، یا درباره پیشرفت برادر، شوهر خواهر، شوهر زن همسایه یا شوهر دوست شان حرف می زنند، یا اینکه از هزینه های زندگی و تحصیل بچه ها می گویند و… واقعاً کدام مردی هست که با شنیدن این گونه حرف ها همچنان علاقمند به شنیدن حرف های همسرش بماند؟ یا پایان گفتگو به جروبحثنرسد. با شوهرتان درباره احساسات، امیال و آرزوهای خود و اهدافی که برای زندگی مشترک دارید، حرف بزنید. شوهرتان باید بداند که شما از بودن در کنار او احساس رضایت و امنیت می کنید، او باید بداند شما چقدر دوستش دارید و همچنان باید مطمئن شود شما بهترین همراهش هستید.

به ظاهرتان اهمیت بدهید


همه ما دوست داریم برای آنچه که هستیم ما را دوست بدارند، نه آنچه که خودشان انتظار دارند، با این حال، هیچ زنی نباید از شوهرش انتظار داشته باشد او را با ظاهری نامرتب و نازیبا دوست بدارد و جذب وی شود. برای اینکه احساس خوبی در شوهرتان ایجاد کنید، لازم است همیشه خوب و مرتب دیده شوید، موی سرتان مرتب و آراسته و لباس تان، چیزی باشد که شوهرتان می پسندد.

در یک کلام، باید برای شوهرتان دوست داشتنی باشید، به این ترتیب حتی اگر زنی که حداقل جذابیت و زیبایی را داشته باشد، به طور قطع می تواند شوهرش را به خود جذب کند.

هرگز از شوهرتان بدگویی نکنید


پشت سر شوهرتان، نزد بچه ها، خانواده و یا دوستان خودتان حرف های بد نزنید، زیرا تصویری ناخوشایند از خود در ذهن دیگران به جا خواهید گذاشت. به خصوص بچه ها احساس بدی نسبت به ازدواج پیدا خواهند کرد. همیشه در حضور دیگران به ویژه بچه ها، احترام شوهرتان را حفظ کنید.

برای مثال اگر شوهرتان چیز مهمی را فراموش کرده، به جای اینکه بگویید «جز خوردن چیزی را نمی تواند به خاطر بسپارد»، بهتر است بگویید، این روزها سرش خیلی شلوغ است و خستگی ناشی از کار تمرکز او را به هم زده، وگرنه مرد سهل انگاری نیست.

چند توصیه مهم


وقتی شوهرتان به خانه می رسد، کنار او بنشینید و با یک فنجان چای، یا یک لیوان نوشیدنی خنک از او به گرمی پذیرایی کنید.
وقتی شوهرتان حرف می زند با جملات مثبت و نگاهی پر از عشق به حرف هایش واکنش نشان بدهید.
همیشه برای بودن در کنار شوهرتان وقت داشته باشید.
خوب رفتار کنید نتا پاسخ خوبی بگیرید.

مجله خانواده / شماره ۴۹۲ / نیمه دوم شهریور ماه ۹۲ / دریا / صفحه ۱۴

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار