|
|
کدخبر: ۳۸۲۴

استرالیایی ها اولین کاربرانی بودند که ساعت ۸ صبح به وقت محلی وارد فروشگاه اپل در سیدنی شده و آیفون ۵S و ۵C را خریده و به خانه بردند.

به گزارشامیدبه نقل از دیلی میل، در کشورهای تعیین شده فروشگاههای اپل اولین نسل جدید آیفون ها را به دست مشتریان رسانده و اولین نفرها جلوی دوربین خبرنگاران ژست های پیروزمندانه به خود گرفتند.

استقبال بی نظیر مردم از آیفون با کلاس تر ۵S و نیز آیفون ارزان تر ۵C تعجب کارشناسان را واداشت.

کارشناسان وال استریت فروش ۲ میلیون آیفون ۵S را در روز اول، رکورد جهانی دانستند که بلافاصله با ورود مشتریان به فروشگاه، قفسه ها خالی شده و پیش بینی فروشهای میلیونی در صورت موجودی در انبار، دور از ذهن نیست.

برخی مشتریان از روزها قبل پشت فروشگاهها اتراق کرده و چادر زده بودند تا اولین نفر باشند که این محصول را می خرند.

در نیویورک هزاران آیفون باز ساعتها پشت درب شیشه ای فروشگاه اپل در خیابان پنجم منتشر باز شدن دربها بودند.

بی بی سی کشف کرد اپراتورهای انگلیسی به اندازه تقاض، آیفون جدید ۵S برای عرضه ندارند و این باعثناامیدی کاربران مشتاق می شود. این در حالی بود که مدل ۵C از ۱۳ سپتامبر سفارش خرید قبول می کرد، اما ۵S چنین نبود.

در لندن یک جوان در صف اول گفت به وی پیشنهاد شده بود تا نوبت خود را ۵ هزار پوند بفروشد ولی وی گفته بود نوبت خود را به قیمت ۱۰ هزار پوند خواهد فروخت.

در لندن ۹۳ درصد از کاربرانی که در صف انتظار بودند، قصد خرید آیفون ۵S را داشتند. طبق آمار موسسه Protect your Bubbles حدود ۵۶ درصد از مصاحبه شوندگان گفتند آیفون ۵C ارزش خرید ندارد.

یک مشتری در نوبت دو هزار و هفتصد در فروشگاه اپل در لندن که اهل اسکس بود اظهار داشت آیفون ۵ خود را ۳۵۰ پوند فروخته تا بتواند آیفون ۵S بخرد.

صف مشتاقان آیفون جدید در لندن به قدری زیاد بود که از شب قبل مردم در صف خوابیدند و چندین بار نوشابه های انرژی زا خوردند تا صبح ساعت ۸ را از دست ندهند.

اولی و شارلوت مک لوری با ۲ هزار پوند در دست، قرار است ۴ آیفون برای خودو خانواده شان بخرند.

اولین خریدار امسال آیفون جدید در جهان جیمی گاناوان در سیدنی بود که ساعت ۸ صبح آیفون ۵S در دست از فروشگاه خارج شده و عکاسان وی را نور باران کردند.

جیمی دو گوشی خرید، یکی برای خودش و یکی برای مادرش اما به تلگراف گفت در سال نوی چینی آنرا به مادر خود در اندونزی هدیه خواهد کرد.

اما آن سو نیز برخی عقاید دیگری داشتند. یکی می گفت آیفون ۵S هر چند سرعتش دو برابر مدلهای قبلی است اما گران تر است. مشتری دیگری از فناوری اثر انگشت و هویت بیومتریک می گفت که با اثر انگشت می تواند خرید کند.

آیفون ۵S از آلومینیوک اعلا با کیفیت بسیار بالا ساخته شده است.

در انگلیس قیمت آزاد آیفون۵S در حجم ۱۶ گیگ ۵۴۹ پوند، ۳۲ گیگ ۶۲۹ پوندو ۶۴ گیگ نیز ۷۰۹ پوند قیمت گذاری شده است.

کارشناسان می گویند استقبال از آیفون پلاستیکی یا همان ۵C نا امید کننده بوده است.

تکنسینی از موسسه mobile phone warranties دو گوشی آیفون را با دستگاه مخصوص به روز زمین پرتاب کرد و هر دو دچار خسارت شدند اما همچنان کار می کردند و این یعنی تست فنی فیزیکی دستگاه امیدوار کننده بوده است. این در حالی است که آیفون۵ به راحتی بعد از سقوط خسارت دیده است.

داستان به روز رسانی آی اواس ۷ نیز برای خود حکایتی دیگر دارد.

گزارش شده بدلیل ترافیک زیاد، برخی قادر به به روز رسانی سیستم عامل نشده اند.

بحثقفل جدید روی آی او اس ۷ و حفره پذیری ان در روز اول نیز باعثشده تا به روز رسانی را با علامت سوال مواجه کند.

کاربران روی شبکه های اجتماعی جانب احتیاط را به سایر کاربران قبل از به روز رسانی پیشنهاد کرده اند و گفته اند فعلا دست نگهدارند تا مشکلات نسخه ۷ با نسخه ۷.۱ برطرف گردد.

نسخه به روز رسانی دارای فایلی به حجم ۳.۱ گیگابایت بوده و خیلی ها نتوانسته اند آن را با موفقیت نصب کنند.

برخی سایتها نیز مانند ۹to۵mac نیز راه حلهایی برای بازگشت از نسخه جدید ۷ به ۶ داده اند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار