|
|
کدخبر: ۹۳۸۹۷

در قسمت اول سری مجموعه شام ایرانی شاهد هنرنمایی رضا داوودنژاد بودیم که پذیرای اکبر عبدی، فیروز کریمی و بیژن بنفشه خواه بود.

به گزارشامید، مدتی است که از برادرم خبری ندارم. آنقدر درگیر کار و زندگی شده ام که وقتی به خودم می آیم متوجه می شوم چند روز گذشته است و حتی یک تماس تلفنی هم بین من و بردرم رد و بدل نشده.

چند روز پیش پیامکی به یکی از اساتید دوران دانشگاه زدم و موضوعی را با او مطرح کردم. او پس از اینکه پیامک مرا دریافت کرد با من تماس گرفت و جمله ای گفت که هیچ وقت فراموش نمی کنم. او گفت: آنقدر میان افراد فاصله افتاده و درگیر مشغله شده اند که حاضر نیستند حتی برای احوالپرسی یک تماس تلفنی داشته باشند و حتی زمان بیشتری صرف می کنند تا با پیامک با طرف مقابل ارتباط برقرار کنند چرا این روزها همه با هم غریبه شده اند؟ روابط، سرد و بی روح شده و دوستان و آشنایان کمتر همدیگر را می بینند و برای یکدیگر زمان می گذارند. این معضل به خانواده ها نیز کشیده شده و حتی اعضای یک خانواده هم کمتر یکدیگر را می بینند. در این بین در بعضی از مجموعه های تلویزیونی اقداماتی شده و به نوعی این پیام را به مخاطب می رسانند که بیایید روابط مان را نزدیک تر کنیم و برای یکدیگر بیشتر زمان بگذاریم. در واقع می توان گفت که صمیمیت هایمان تحت تاثیر روزمرگی های قرن ۲۱ قرار گرفته و اگر این روند ادامه پیدا کند عاقبت خوشی در انتظار انسان نخواهد بود. شام ایرانی مجموعه ای است که شاید الگوی داخلی نداشته باشد ولی می تواند اولاً برای مدتی مخاطب را پای برنامه های داخلی بنشاند و ثانیاً الگوی صمیمیت و نزدیکی را بین خانواده های ایرانی تقویت نماید.
در زیر نگاهی خواهیم داشت به سری جدید مجموعه شام ایرانی.

وقتی داوودنژاد میزبان می شود


در قسمت اول سری مجموعه شام ایرانی شاهد هنرنمایی رضا داوودنژاد بودیم که پذیرای اکبر عبدی، فیروز کریمی و بیژن بنفشه خواه بود. رضا داوودنژاد با سرو پیش غذای کشک بادمجان، غذای اصلی باقالی پولو با ماهیچه و دسر پای سیب خانگی از مهمانان خود پذیرایی کرد و توانست توجه هم گروهانش را جلب کند و از امتیاز بالایی برخوردار شود.

شب دوم و میزبانی بیژن بنفشه خواه


در شب دوم بیژن بنفشه خواه میزبان است اما در این مهمانی یک مهمان ویژه هم حضور دارد؛ مهران غفوریان بازیگری که در مجموعه «هژیرها» در کنار بنفشه خواه ایفای نقش کرد. جالب اینکه او در پشت صحنه حضور داشت و قرار نبود جلوی دوربین قرار گیرد ولی آن قدر با او سلام و احوالپرسی کردند که او مجبور شد روبروی دوربین قرار بگیرد و در مهمانی حضور پیدا کند. بنفشه خواه برای پیش غذا خوراک بادمجان و لازانیا را به عنوان غذای اصلی تدارک دیده و با کافه گلاسه از مهمانان خود پذیرایی می کند.

حواشی امتیاز داوودنژاد


در حاشیه مهمانی، اکبر عبدی از خاطرات جوانی خود می گوید و اینکه چطور برای تعطیل کردن کار، نقش بازی کرده است. او از غذای داوودنژاد هم خیلی تعریف می کند و می گوید دستپخت رضا مثل یک خانمی است که سی سال در آشپزخانه آشپزی می کرده است و ۱۰ امتیاز کامل را به او می دهد. نوبت به فیروز کریمی می رسد. او زمان امتیاز دادن به داوودنژاد می گوید: «من به رضا نمره ۷ را می دهم البته فراموش نکنید که این امتیاز را به همسرش می دهم چرا که او این غذاها را درست کرده! آقای عبدی به این دلیل به رضا ۱۰ امتیاز کامل را داد چون رضا دو قابلمه غذا کنار گذاشته تا آقای عبدی با خودش ببرد.»

و اما امتیازی که بیژن بنفشه خواه به داوودنژاد داده است؛ او از مهمانی منزل داوودنژاد بسیار راضی است و به همین خاطر نمره ۱۰ را برای او در نظر می گیرد.

با این امتیاز روی هم رضا داوودنژاد ۲۷ امتیاز دارد.

حواشی میزبانی بنفشه خواه


در حاشیه این مهمانی اکبر عبدی باز از خاطرات گذشته خود می گوید که یکی از خاطراتش اکران خصوصی فیلم مادر می باشد که مادر اکبر عبدی در این اکران حضور پیدا می کند.

او می گوید: در این اکران در ردیف پشت سر ما آقایی نشسته بوده! خیلی مرا دوست داشت و از بازی ام خیلی خوشش آمده بود بدون اینکه بداند من در ردیف جلویی نشسته ام ابراز محبتش را با فحش عنوان می کرد.

تا اینکه برق سالن روشن می شود، اکبر عبدی و مادرش از جای شان بلند می شوند و آن آقا تازه متوجه رفتار زشتش می شود و خجالت زده و شرمنده می گوید من شما را خیلی دوست دارم.

مادر آقای عبدی هم می گوید: اگر دوستش داری چرا این قدر فحش بهش دادی؟

در جایی دیگر فیروز کریمی از خاطراتش این گونه می گوید:

«من از طرفداران آقای اکبرزاده که از کشتی گیران به نام هستند بودم. در یکی از مسابقات ایشان خیلی حمایتش کردیم و خواستیم ارادت و حمایت مان را بیشتر نشان دهیم. رفتیم از بیرون یک بشکه آوردیم که بگوییم «اکبرزاده اکبرزاده». اما در این حین که ما مشغول آوردن بشکه به داخل سالن بودیم آقای اکبر زاده مسابقه اش تمام شده بود و داشت می رفت.»

بنفشه خواه دختر سه ماهه اش را جلوی دوربین می آورد که بگوید هم می توانم آشپزی کنم و هم بچه داری. او در حین آشپزی بچه به بغل است که شیشه شیر بچه از دستش روی زمین می افتد و اعتراف می کند نمی شود همزمان با بچه داری غذا پخت.

یک نکته جالب دیگر در آشپزی بیژن بنفشه خواه پختن لازانیا بود. او لازانیا را بیش از حد پخت و لازانیا بهم چسبید و خمیر شد. از طرفی دیگر لازانیای اضافه پخته بوده و موادش کم آمد به طوری که نصفی از آنها داخل سبد باقی ماند.

دوربین روی این نکته زوم کرد و به طنز گفت: اینها که اضافه مانده را چون برای آنها پول دادیم و حیف است دور بریزیم پس همه را داخل کیسه فریزر می ریزیم و هنگام رفتن به مهمانان می دهیم تا در منزل خودشان بقیه اش را درست کنند و بخورند.

در پایان اکبر عبدی ده امتیاز، فیروز کریمی ۸ امتیاز، رضا داوودنژاد ۷ امتیاز گرفت که در مجموعه بیژن بنفشه خواه با ۲۵ امتیاز در رتبه دوم و بعد از رضا داوودنژاد قرار گرفت.

حالا باید منتظر قسمت های دیگر مجموعه باشیم و ببینیم برنده پنج میلیون تومان چه کسی است و با این مبلغ می خواهد چه کار کند.

نظر کارشناس
رسول یزد زاد / روانشناس و مشاور خانواده


صمیمیت دور میز غذا


این روزها زندگی پرمشغله و پدر و مادرهای شاغل و بچه هایی که مدام از این کلاس به کلاس دیگر می روند کمتر اجازه می دهند خانواده وعده های غذایی را دور هم صرف کنند.

وقتی خانواده در کنار هم غذا می خورند و وقتی احساس غذا خوردن در کنار یک جمع به کودک دست می دهد، بچه بهتر و سالم تر غذا می خورد، حتی اگر غذای صرف شده از غذاهای آماده مثل پیتزا باشد، اثر کاملاً متفاوتی نسبت به خوردن یک پیتزا در تنهایی دارد. تحقیقات نشان داده است بچه هایی که در خانه و حتی جلوی تلویزیون غذا خورده اند، از بچه هایی که در تنهایی غذا خورده اند زندگی سالم تری داشته اند.

وقتی با هم غذا می خورید، غذا خوردن بیشتر طول می کشد و زمان در کنار هم بودن بیشتر است. خوردن غذا با کودک موجب می شود تا در مشکلات او هم شریک شوید.

وی پیشنهاد می کند پس از غذا خوردن یا حتی در حین آن، با فرزندتان راجع به اتفاقات روزانه صحبت کنید، چرا که توجه به غذا خوردن موجب می شود فرزندتان با آرامش بیشتر و بدون خجالت راجع به مسائلش با شما صحبت کند.

همچنین پس از تمام شدن غذا زود از سر سفره یا میز بلند نشوید و سعی کنید زمانی را به حرف زدن اختصاص بدهید.

حتی اگر فرزندتان گرسنه نیست از او بخواهید تا در کنار شما بنشیند و اگر او اصرار دارد که حتماً جلوی تلویزیون غذا بخورد، شما هم در کنار او قرار بگیرید تا به تدریج توجهش از تلویزیون به طرف شما جلب شود.

ما روانشناسان عقیده داریم اهمیت دور هم غذا خوردن بیانگر اصطلاح «سر سفره خانواده بزرگ شدن» خودمان است که نشانه ویژگی های مثبت در مورد کسی است که با خانواده و در کنار خانواده بزرگ شده است.

نکات کلیدی


مهم نیست دور میز غذا خورده شود یا کنار سفره بلکه مهم نوع روابط خانوادگی و دور هم بودن است.
به توصیه روانشناسان، خانواده ها بهتر است زمان با هم خوردن را طولانی تر کنند تا بتوانند زمان بیشتری در کنار هم باشند.
مطالعات نشان داده بچه هایی که کنار خانواده شان غذا می خورند، در مدرسه موفق ترند، کمتر به سمت دخانیات و مواد مخدر می روند و کمتر از بقیه بچه ها شرارت نشان می دهند و دعوا می کنند.

آرامش / شماره ۱۹ / دی ماه ۹۲ / هدی جاویدی / صفحه ۳۸

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار