|
|
کدخبر: ۹۹۱۲۳

خواستگار خوبی دارم پدر او سرهنگ بازنشسته ولی پدر من کارگری ساده و معتاد است. زندگی برایم جهنم شده است.

به گزارشامید،س: خواستگار خوبی دارم پدر او سرهنگ بازنشسته ولی پدر من کارگری ساده و معتاد است. زندگی برایم جهنم شده است.

او می داند پدرم کارگر ساده است و گفته است مشکلی با این مسئله ندارد. اما موضوع اعتیادش را نمی داند، چه کنم؟ نمی توانم به او پاسخ منفی بدهم. از طرفی هم نمی توانم خانواده ام را کوچک و تحقیر کنم.

پاسخ:
دوست خوبم درباره ملاک ها و معیارهای ازدواج صحبت کردیم. یکی از معیارها، همخوانی خانواده ها از نظر فرهنگی و اقتصادی است. تفاوت فرهنگی و اقتصادی که بین شما وجود دارد قابل اغماض نیست و باید درباره این مسئله بیشتر متمرکز شوید. حتی اگر این موضوع برای خودتان و خواستگارتان حل شد باز هم باید دیگر ملاک های ازدواج مانند مهارت های حل مسئله، ارزش های اخلاقی و… را نیز در نظر بگیرید.

موضوع اعتیاد پدر شما مسئله ای نیست که بتوانید آن را برای همیشه از همسر آینده خود پنهان کنید، علاوه بر این صداقت یکی از معیارهای مهم ازدواج است. هیچ فکر کرده اید اگر این مسئله بعد از ازدواج مشخص شود نظر و واکنش همسر شما به این مسئله چه خواهد بود؟!
شما اشاره نکرده اید که نحوه آشنایی شما چگونه بوده است؟ یا چه مدت است که با هم آشنا شده اید؟ و آیا شناخت کافی درباره یکدیگر دارید یا نه، همچنین اشاره نکردید که آیا خانواده های دو طرف نیز از این موضوع اطلاع دارند و نظرشان درباره این مسئله چیست؟ این موارد موضوعات بسیار مهمی است که حتماً باید پاسخی روشن برای آن ها پیدا کنید.
اشاره کردید که نمی توانم خانواده ام را کوچک و تحقیر کنم؛ این حس مسئولیت نسبت به خانواده قابل تقدیر است. بنابراین بهتر است قبل از این که چنین اتفاقی بیفتد با خواستگار خود صحبت و تعارض ها را برطرف کنید و قبل از ازدواج مطمئن شوید که او و خانواده اش این موضوع را می پذیرند.
توصیه می کنم برای تصمیم گیری بهتر به یک مشاور امین مراجعه کنید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار