|
|
کدخبر: ۱۸۰۲۹۲

دومین شهرک صنعتی غیردولتی فارس با سرمایه گذاری اولیه 250 میلیارد ریالی بخش خصوصی در منطقه آسپاس شهرستان اقلید راه اندازی شد.

به گزارش دریافتی چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی فارس، مدیرعامل این شرکت در مراسم اعطای پروانه بهره برداری شهرک صنعتی محبت گستر فارس گفت: این شهرک صنعتی پس از شهرک صنعتی کامپوزیت سازه ماندگار، دومین شهرک صنعتی استان است که با سرمایه گذاری مستقیم بخش خصوصی به مرحله بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: راه اندازی این شهرک صنعتی در ابتدای سال حمایت از کالای ایرانی نوید بخش حرکت پرشتاب به سمت فراهم کردن زیرساخت های تولید کالای ایرانی با سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
احد فتوحی افزود: ایجاد شهرک‌ های صنعتی غیردولتی برای تحقق اصل 44 قانون اساسی و با هدف استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در زمینه ایجاد زیرساخت های استقرار واحدهای صنعتی در قالب شهرک‌های صنعتی غیردولتی انجام می‌شود.
وی ادامه داد: براساس قانون،مجوز تاسیس و پروانه بهره برداری از شهرک‌های صنعتی غیر دولتی توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و شرکت های استانی شهرک های صنعتی صادر می شود.
فتوحی اضافه کرد:در این زمینه در استان فارس مجوز تاسیس پنج شهرک صنعتی غیردولتی صادر شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه ایجاد شهرک ‌های صنعتی غیردولتی در قالب سیاست‌های دولت مبنی‌بر تقویت و حمایت ازمشارکت بخش خصوصی است، گفت: ایجاد این شهرک ‌های صنعتی در چارچوب قوانین و مقررات موجود انجام می ‌شود.
فتوحی با اشاره به اینکه شهرک‌های صنعتی غیردولتی نیز از مزایای شهرک‌های دولتی بهره‌مند می‌شوند اما امور نحوه واگذاری زمین در آن‌ها بر عهده بخش خصوصی است اضافه کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز نقش نظارتی خود را در این مورد بر اساس قانون انجام خواهد داد.
وی اعمال معافیت ‌های مالیاتی را ازمهمترین این مشوق ها بیان کرد و گفت: این شهرک‌ های صنعتی در مناطق برخوردار معافیت مالیاتی هفت ساله و در مناطق غیربرخوردار معافیت مالیاتی 13ساله دریافت می کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بیان کرد: این شهرک صنعتی در شهرستان اقلید در زمینی به مساحت 14.8هکتار ایجاد می‌ شود که دارای 11.6 هکتار اراضی صنعتی است.
مدیرعامل شهرک صنعتی غیردولتی محبت گسترفارس نیز در این مراسم با قدردانی از حمایت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی در مراحل مختلف راه اندازی و صدور پروانه بهره برداری این شهرک صنعتی گفت: این شهرک صنعتی با سرمایه گذاری اولیه 250 میلیاردریال ایجاد شد که حجم سرمایه گذاری تا تکمیل زیرساخت‌ها و توسعه کامل به بیش از دو هزار میلیارد ریال خواهد رسید.
ثانی راستی هدف از سرمایه گذاری برای ایجاد این شهرک صنعتی را توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه آسپاس بخش سده اقلید اعلام کرد و افزود: این شهرک صنعتی ظرفیت ایجاد اشتغال پایدار برای بیش از هزار نفر را دارد که درحال حاضر درفاز اول برای 100 نفر در این شهرک صنعتی اشتغال ایجاد شده است.
وی گفت: با توجه به ظرفیت های این منطقه در بخش کشاورزی و تولید محصولات باغی ، این شهرک صنعتی ،ظرفیت مناسبی برای استقرارصنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی با هدف ایجاد ارزش افزوده مناسب برای محصولات زراعی و باغی فراهم می کند.
مدیرعامل شهرک صنعتی غیردولتی محبت گسترفارس اضافه کرد: مراحل ساخت سردخانه بزرگ نگهداری میوه و مواد غذایی واحد صنعتی پیشرفته کنسانتره میوه و تولید آب میوه طبیعی و نیز واحد تولیدی قطعات پیش ساخته بتونی در این شهرک صنعتی در حال انجام است.
راستی گفت: این شهرک صنعتی غیردولتی دارای تمام امکانات زیرساختی نظیرآب ،برق،گاز و مخابرات است.
وی از حمایت های استانداری فارس،سازمان جهادکشاورزی و اموراراضی ،سازمان صنعت ،معدن وتجارت و نماینده مردم شهرستان اقلید درمجلس شورای اسلامی و نیز فرمانداری و مسئولان شهرستان اقلید در راه اندازی این شهرک صنعتی قدردانی کرد و گفت: امیدواریم با تداوم این حمایت ها در سالی که به فرموده رهبرمعظم انقلاب اسلامی با عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده بتوانیم زمینه تولید محصول و کالای ایرانی را در این شهرک صنعتی فراهم کنیم.
9254 /1876

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار