|
|
کدخبر: ۱۸۰۴۳۴

بیرجند - ایرنا - دبیرکل مجمع مجالس آسیایی با بیان اینکه رونق صنعت گردشگری راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است، گفت: در اسناد بالادستی و سیاست های دولت های مختلف بحث گردشگری مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا محمدرضا مجیدی چهارشنبه شب در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان افزود: رویکرد حاکم بر کمیسیون گردشگری ایران مباحث زیرساختی، بازه های زمانی و چشم انداز آن است.
وی با بیان اینکه توجه به زیرساخت های فکری و فرهنگی در حوزه گردشگری از اهمیت زیادی برخوردار است، عنوان کرد: برخی از مواقع سیاست هایی در کشور ابلاغ می شود که در استان ها با محدودیت روبه روست.
وی گفت: فقه گردشگری باید مورد توجه قرار گیرد تا یکبار برای همیشه تکلیف گردشگری از نظر فقهی و حلال و حرام روشن شود.
وی اظهار کرد: گردشگری جایگاه رفیعی در اقتصاد بین الملل دارد اسناد ما هم همین را می گوید و ما به این مهم رسیده ایم.
دبیرکل مجمع مجالس آسیایی افزود: در خراسان جنوبی کشاورزی و صنعت مهم است، تجارت و معدن حرف اول را می زند اما اشتغال دغدغه روزمره مردم است.
مجیدی گفت: اگر با تامین زیرساخت ها، صنعت گردشگری در استان رونق پیدا کند بدون شک در یک تا 2 سال، هزار شغل ایجاد خواهد شد.
وی یادآور شد: کمیسیون گردشگری از نیمه دوم سال قبل تشکیل شد که در این کمیسیون سران حوزه گردشگری و صنایع وابسته حضور دارند لذا اگر هم افزایی بخش خصوصی و دولتی در این حوزه اتفاق افتد شاهد رویدادی فرخنده در استان خواهیم بود.
وی با بیان اینکه گردشگری بر اساس جاذبه است، یادآور شد: در حوزه گردشگری باید از برخوردهای سلیقه ای جلوگیری کرد و باید جایگاه شرق ایران بویژه خراسان جنوبی در جذب گردشگر مشخص شود.
وی افزود: سه اثر قنات بلده فردوس، کویر لوت و باغ اکبریه بیرجند ثبت جهانی شده است و با همکاری سه استان کویری در حال برنامه ریزی برای برگزاری نخستین همایش کویر به میزبانی بیرجند خواهیم بود.
دبیرکل مجمع مجالس آسیایی گفت: حمل و نقل هوایی در حوزه سرمایه گذاری یکی از زیرساخت های مهم است، برنامه ریزی درست برای گردشگران و آموزش تورگردانان همچنین نگاه و رویکرد نوین به توسعه گردشگری از موارد مهمی است که باید مورد توجه واقع شود.
وی با بیان اینکه می خواهیم چرخ گردشگری در استان فعال شود، اظهار کرد: در حوزه منابع انسانی، دانشگاه بیرجند باید بکوشد در طرح آمایش استان رشته های مورد نیاز منابع انسانی با رویکرد رشته های مورد نیاز را تامین کند.
وی بیان کرد: در حوزه گردشگری رشته های زبان، تورگردانی و هتلداری مورد نیاز است، دانشگاه مدرک آفرین هست اما کارآفرین نیست.
7557 * 6054

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار