|
|
کدخبر: ۱۸۰۶۷۹

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: با اینکه حدود 90 درصد زعفران دنیا در ایران تولید می‌شود سهم ما از بازار جهانی این محصول کمتر از 5 درصد است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تربت حیدریه ، سورنا ستاری ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرکز رشد تربت حیدریه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما هم اکنون شاهد مشکلات زیادی هستیم که به سبب تصمیم‌گیری در مرکز برای تمام کشور به وجود آمده و به همین علت در هر منطقه مانند تربت حیدریه و یا سایر شهرستان‌ها نخبگان باید وارد عمل شوند.

وی با تأکید بر اینکه این نخبگان هستند که باید با نگاه به مزیت‌های هر منطقه روش توسعه آن را مشخص کنند، خاطرنشان کرد: نیاز است که بازار محصولات بومی تربت حیدریه مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان برای تولید و صادرات آنها برنامه‌ریزی داشت.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: به عنوان مثال 90 درصد زعفران دنیا در همین منطقه تولید می‌شود که بازار مالی جهانی آن ارزشی در حدود 8.5 میلیارد دلار دارد.

ستاری تأکید کرد: با این حال کمتر از 5 درصد این بازار و در حدود 400 میلیون دلار آن به اقتصاد ایران وارد می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت تلفیق مزیت‌های بومی با فناوری‌های روز، تصریح کرد: این روند می‌تواند توسعه اتصادی مناطق مختلف را به دنبال داشته باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور وظیفه دولت در امور دانش بنیان را ایجاد زیرساخت و در اختیار گذاشتن تجهیزات اعلام کرد و افزود: این تفکر که دولت را مسئول توسعه شرکت‌های دانش بنیان می‌داند اشتباه بوده و در این حوزه نیاز به ورود سرمایه‌گذار است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار