|
|
کدخبر: ۱۸۰۶۹۲

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از ارائه پیشنهاد جریمه مشترکان پرمصرف آب به دولت خبر داد و گفت: این پیشنهاد در صورت تصویب و اجرایی شدن، می‌تواند 10 تا 20 درصد بازدارندگی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، حمیدرضا جانباز در حاشیه سومین جشنواره و نمایشگاه توانمندی‌های آب و فاضلاب کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه اخیر کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی، جریمه و قطع آب مشترکان آب پرمصرف مطرح شده . ما پیشنهادخود را در این زمینه به دولت ارائه کرده ایم.

جانباز با بیان اینکه "تقریباً مشترکین بدمصرف ما درصد کمی از مشترکان را تشکیل می‌دهند"، گفت: عمدتا 75 درصد از مشترکان آب، رعایت الگوی آب را انجام می‌دهند،‌ مخصوصاً در شهرهایی که دارای تنش آبی هستیم، با مدیریت فشار، بحث کاهش آب بدون درآمد و مدیریت مصرف در حال انجام است.

وی ادامه داد: براساس این آمارها، هفته گذشته پیشنهادی برای جریمه مشترکان پرمصرف به کارگروه سازگاری با کم‌آبی تقدیم شد که احتمالاً تا پایان اردیبهشت ماه این پیشنهاد تصویب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه "باید با اقدامات گوناگون و به موقع از این شرایط سخت عبور کنیم"، گفت: این پیشنهاد در صورت تصویب و اجرایی شدن، می‌تواند 10 تا 20 درصد بازدارندگی داشته باشد و مصرف آب را در میان این پرمصرف‌ها کاهش دهد.

وی افزود: جریمه مشترکان در پله‌های نخست 10 تا 20 درصد است و در پله‌های بالا یعنی مشترکانی که مصرف آنها چند برابر الگوی مصرف باشد، تعرفه آنها به قیمت تمام شده نزدیک و محاسبه خواهد شد.

این مقام مسئول تصریخح کرد: در شهرهایی که با تنش آبی مواجه هستیم، با مدیریت فشار، مصرف را مدیریت می‌کنیم.

وی ادامه داد: باید تمام تلاش خود را به کارگیریم تا از این شرایط سخت عبور کنیم، به همین دلیل در برخی از استان‌ها مشغول توزیع تجهیزات کاهنده مصرف در استان‌ها هستیم که این تجهیزات کاهنده دراختیار مشترکان قرار گرفته و بعد از مدتی و در درازمدت هزینه این تجهیزات در قبوض مشترکان درج و از آنها کسر می‌شود.

وی افزود: توصیه می‌شود در این چند ماه رعایت شرایط کم‌آبی را در پیک مصرف از سوی مشترکان شاهد باشیم.

جانباز با بیان اینکه "تجهیزات کاهنده مصرف می‌توانند حدود 20 درصد مصرف آب خانگی را کاهش دهند"، گفت: فلسفه برگزاری جشنواره و نمایشگاه توانمندی های آب و فاضلاب کشور این است که شرکت‌های کوچک و متوسط مقیاس در این جشنواره دور هم جمع شوند، پس موضوع ما حمایت از تولیدات این شرکت‌هاست، چرا که در بخش آب، منهای بخش‌هایی از ابزاردقیق‌ها تمام تجهیزات توسط شرکت‌های داخلی تولید می‌شوند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار