|
|
کدخبر: ۱۸۰۸۲۰

عضو کمیسیون انرژی مجلس، سفر اعضای کمیسیون متبوعش به جزیره خارک برای بازدید از پایانه نفتی این منطقه را تشریح کرد.

عبدالحمید خدری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با اشاره به سفر اعضای کمیسیون انرژی مجلس به جزیره خارک و بازدید از تاسیسات پایانه های نفتی، فلات قاره و پتروشیمی ها، گفت: با توجه به اینکه بیش از 90 درصد نفت صادراتی از طریق پایانه های نفتی خارک انجام می شود، اعضای کمیسیون از زیرساخت های این مجموعه بازدید کردند و در این راستا بر به روز شدن تاسیسات و نو سازی پایانه ها تاکید شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هیچ مشکلی برای صادرات نفت وجود ندارد، افزود: با توجه به خروج آمریکا از برجام صادرات نفت از طریق خارک که حدود 2 میلیون و 200هزار بشکه است، همچنان به رویه گذشته ادامه داشته و هیچگونه خللی در صادرات نفت به وجود نیامده است.

با توجه به خروج آمریکا از برجام صادرات نفت از طریق خارک که حدود 2 میلیون و 200هزار بشکه است، همچنان به رویه گذشته ادامه داشته و هیچگونه خللی در صادرات نفت به وجود نیامده است.

منابع جدیدی برای تکمیل پروژه های پایانه نفتی خارک در نظر گرفته می شود

وی با تاکید بر اینکه منابع جدیدی برای تکمیل پروژه های این پایانه در نظر گرفته می شود، ادامه داد: کمیسیون انرژی درصدد است منابع مالی جدیدی برای تکمیل پروژه های پایانه نفتی خارک ایجاد کند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با توجه به وضعیت موجود خارک و ظرفیت ها و پتانسیلی که در این منطقه وجود دارد، باید با حمایت همه جانبه انگیزه های کارکنان این پایانه را افزایش دهیم.

شرکت پایانه های نفتی ایران مسئولیت ذخیره سازی نفت خام کشور را برعهده دارد

وی با اشاره به ظرفیت های پایانه نفتی خارک، افزود:جزیره خارک یکی از مراکز مهم انرژی کشور است که شرکت پایانه های نفتی ایران مسئولیت ذخیره سازی نفت خام کشور، عملیات پهلودهی و جداسازی نفت کش ها و بارگیری آنها را بر عهده دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کمیسیون انرژی در راستای مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت در حوزه پیرامونی نیز ورود کرده و مشکلات و معضلاتی که مردم بومی خارک دارند از طریق وزارت نفت و در راستای مسئولیت های اجتماعی باید حل شود./

پایان پیام

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار