|
|
کدخبر: ۱۸۱۲۶۷

​فرماندار شهرستان طارم گفت: حذف دست دلالان از زیتون طارم منجر به ایجاد ارزش‌افزوده برای این محصول می‌شود.

به گزارش امیدنیوز، فریدون هاشم‌نژاد در دیدار با رئیس شورای ملی زیتون، اظهار کرد: با شناسایی بازارهای هدف و یافتن بازارهای دائمی می‌توان با حذف حلقه‌های واسطه و دلالان، ارزش‌افزوده‌ای برای تولیدات شهرستان ایجاد کرد .

وی با اشاره به اینکه تشکیل شورای ملی زیتون یک ضرورت برای اقتصاد کشور بود که خوشختانه محقق شده است، عنوان کرد: زمینی جهت راه‌اندازی دفتر این شورا در طارم اختصاص یافته است .

فرماندار شهرستان طارم، تولید نهال زیتون با کیفیت را به‌عنوان مادر تولید این محصول مهم خواند و گفت: در تولید نهال بایستی نمونه‌های اصلاح شده، زودبازده و کیفیت محصول بایستی مدنظر قرار گیرد.

فرماندار شهرستان طارم، بر ضرورت حمایت‌های معنوی از زیتون‌کاران طارمی که به صورت سنتی مشغول فعالیت هستند تاکید کرد و افزود: آموزش به باغداران جهت تولید محصول ارگانیک مغفول مانده و بایستی تلاش شود تولید این محصول به نحو مطلوبی مدیریت شود .

این مسئول در خصوص فروش محصول زیتون، همسایگی با کشور آذربایجان را ظرفیت بسیار ویژه‌ای برای صادرات این محصول برشمرد و افزود: مسافت کوتاه، پایین بودن هزینه حمل و نقل و زبان مشترک با این کشور از جمله مزیت های بازار این کشور است .

هاشم‌نژاد با تاکید بر اینکه باید اهتمام جدی در زمینه به دست آوردن بازارهای آذربایجان وجود داشته باشد، بیان کرد: در صورت به دست گرفت بازار زیتون سود کلانی نصیب تولیدکنندگان شده و بیش از 20 هزار شغل ایجاد خواهد شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار