|
|
کدخبر: ۱۸۱۴۷۸

بیرجند- ایرنا- مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 2 نیروگاه با سرمایه گذاری خارجی در استان مصوب شده است که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

عیسی جعفری گیو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح ها شامل نیروگاه یک مگاواتی در بشرویه با 3 میلیون دلار سرمایه و نیروگاه 7 مگاواتی در سربیشه به 10.5 میلیون یورو است.
وی با بیان اینکه بیشترین استعداد و تقاضای سرمایه گذاری برای استان در زمینه انرژی های تجدید پذیر و نیروگاه های خورشیدی و بادی است افزود: ظرفیت های دیگری همچون صنایع تبدیلی محصولات پر بازده نیز در استان وجود دارد که اگر در این زمینه سرمایه گذاری صورت گیرد زنجیره تولید استان کامل می شود.
جعفری عمده تقاضای سرمایه گذاری در خراسان جنوبی را در نیروگاه های خورشیدی و بادی عنوان کرد و افزود: بیش از 20 تقاضا دیگر برای سرمایه گذاری انرژی بادی و خورشیدی داریم که در مراحل مختلف صدور مجوز به سر می برد.
وی با اشاره به تصویب 6 پروژه سرمایه گذاری خارجی استان در سال گذشته گفت: مبلغ این سرمایه گذاری ها بیش از 550 میلیون دلار بود که برق یک نیروگاه نیز به شبکه وصل شده است.
خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است که حدود 90 درصد آن را کویر تشکیل می دهد و یکی از منابع ثروتی و منحصر به‌ فردی که در این استان وجود دارد خورشید و باد است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار