|
|
کدخبر: ۱۸۱۶۰۱

نرخ بیکاری ترکیه تا پایان ماه آوریل به ۹.۶ درصد رسید که نشان می‌دهد نرخ بیکاری این کشور سرانجام پس از دو سال تک رقمی شده است.

به گزارش امیدنیوز به نقل از تریدینگ اکونومیکس، این نرخ کمترین نرخ بیکاری از ماه می 2016 تاکنون محسوب می‌شود. شمار بیکاران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۶.۱ درصد کاهش به ۳.۰۹ میلیون نفر رسیده است. همچنین شمار افراد شاغل با سه درصد افزایش به ۲۹.۰۱ میلیون نفر رسیده است.

متوسط نرخ بیکاری ترکیه از سال 2005 تا 2018 برابر با ۱۰.۰۶ درصد بوده است که بالاترین نرخ مربوط به ماه فوریه سال 2009 با ۱۴.۸ درصد و کمترین نرخ بیکاری ثبت شده نیز مربوط به ژوئن 2012 با ۷.۳۰ درصد بوده است.

نرخ مشارکت نیروی کار در ترکیه نیز از ۵۷.۸ درصد سال گذشته به ۵۸.۳ درصد افزایش پیدا کرده است. نرخ بیکاری بخش غیر کشاورزی از ۱۲.۴ درصد به ۱۱.۴ درصد کاهش پیدا کرده است. این بخش در یک سال گذشته 868 هزار اشتغال‌زایی داشته است. با این حال بخش صنعت و خدمات 15 هزار اشتغال‌زایی منفی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشته‌اند و شمار کارکنان بخش ساخت و ساز نیز کاهش یافته است.

در بین جوانان، نرخ بیکاری از ۱۹.۸ درصد سال گذشته به ۱۶.۹ درصد کاهش پیدا کرده است. نرخ بیکاری فصلی در سه ماهه منتهی به ماه آوریل به ۹.۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار