|
|
کدخبر: ۱۸۲۳۵۱

واردات ایران از امارات متحده عربی در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 30 درصد کاهش داشته است.

به گزارش امیدنیوز ، بر اساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران از تجارت خارجی شش ماهه نخست سال جاری، در این مدت دو میلیون و 56 هزار تن انواع کالا از کشور امارات متحده عربی به ایران وارد شده که ارزش واردات کالا از این کشور به ایران در این مدت سه میلیارد و 158 میلیون دلار بوده است.

آمار واردات ایران از امارات نشان می‌دهد که ۱۲.۶۸ درصد از وزن کل واردات انجام شده در این مدت و ۱۴.۲۴ درصد از ارزش واردات انجام شده از کشور امارات بوده است.

کشور امارات در این سال‌ها به عنوان یکی از بندرگاه‌های ایران فعالیت می‌کند، به طوری که بسیاری از کالاهایی که قرار است به ایران وارد شوند از کشورهای دیگر به امارات رفته و از طریق این کشور به ایران می‌آیند.

این در حالی است که در نیمه نخست سال گذشته دو میلیون و 352 هزار تن کالا به ارزش پنج میلیارد و 726 میلیون دلار از امارات به ایران وارد شده بود که این مقدار از واردات ۱۲.۰۹ درصد از وزن و ۲۲.۷۴ درصد از ارزش کل واردات انجام شده ایران در این مدت را به خود اختصاص داده بود.

به این ترتیب مشاهده می‌شود که واردات کالا از امارات در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۱۲.۵۹ و از لحاظ ارزش دلاری ۳۰.۱۹ درصد کاهش یافته است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار