|
|
کدخبر: ۱۸۳۰۰۵

از اول سال تاکنون قیمت لوازم خانگی خارجی و داخلی افزایش پیدا کرده که این موضوع با توجه به افزایش قیمت ارز برای تولیدکنندگان راضی کننده نبوده و بازار هر روز با لیست جدید قیمت ها روبه رو است.

ضریب افزایش قیمت لوازم خانگی در طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته آنچنان فزاینده بود که در ارتباط با لوازم خانگی تولید داخلی، رشد قیمت‌ها تا سه برابر و در خصوص لوازم خانگی خارجی رشد قیمت‌ها تا دو برابر به ثبت رسید.

به گزارش امید نیوز ؛ حبیب الله انصاری دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی با اشاره به اینکه قیمت لوازم خانگی به عوامل تولید بستگی دارد، اظهار داشت: متأسفانه در طول یک سال اخیر قیمت مواد اولیه تولید از جمله مس، فولاد و مواد پتروشیمی رشد قابل توجه داشته که همین موضوع باعثرشد قیمت ها در انواع محصولات لوازم خانگی شده است.

وی افزود: با روند کاهشی قیمت ارز تولیدکنندگان لوازم خانگی نیز تمایل به کاهش قیمت ها را دارند اما متأسفانه بخشی از مواد اولیه آنها با ارز گران ثبت سفارش شده که این امر کاهش قیمت‌ها را برای تولیدکنندگان سخت می‌کند.

چندی پیش غزنوی سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی در خصوص دلایل تحقق نیافتن وعده کاهش قیمت لوازم خانگی تصریح کرد: مواد اولیه تولید در حوزه لوازم خانگی به طور متوسط ۲۰۰ درصد افزایش یافته است به طور مثال آلومینیونم آلیاژی ۱۴۴ درصد، مس ۱۳۵ درصد، استیل ۲۴۸ درصد و برنج فلزی ۹۲ درصد افزایش قیمت داشته اند.

وی ادامه داد: اگر تولید کننده داخلی در شرایط افزایش نرخ ارز و مواد اولیه، کاهش تولید و افزایش هزینه‌های سربار، کالای تولیدی را ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داده نمی‌توان گفت: گران فروشی کرده است.

 آیت‌الله علم‌الهدی​ نیز به گرانی لوازم خانگی واکنش نشان داد و در جمع بسیج اصناف اظهار داشت: عنوان بازار در انقلاب اسلامی یک عنوان ارزشی و مقدس است؛ حرکت عظیم انقلاب در دفاع از رهبری و مرجعیت امام بزرگوار از بازار آغاز و به عنوان یک عمود محکم مقاومت کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه بازار و بازاری به‌عنوان یک ارزش دیرین مطرح است، گفت: بسیج به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد و بسیج اصناف برای هر قشری با عنوان خاص مطرح شد که در وصیتنامه الهی و سیاسی معین شد.

محمد طحان‌پور رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه انبارهای تولید کنندگان پر از کالا است، گفت: تولید کنندگان مجبورند به صورت قسطی و شرایطی کالای خود را بفروشند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی افزود: در حال حاضر بازار با نخریدن کالا مواجه است و علت آن درآمد ضعیف مردم است.اگر شرایط به همین شکل پیش رود تولید کننده علاوه بر اینکه توان رقابت ندارد، توان تامین هزینه ها را هم نخواهد داشت و تولید متوقف می شود.

 

 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار