|
|
کدخبر: ۱۸۳۶۱۰

یک منبع آگاه در وزارت نفت درباره دلایل تعویق در اجرای سهمیه‌بندی بنزین گفت: مشکل فنی و جو روانی‌ای که نمایندگان مجلس ایجاد کرده بودند موجب تعویق در اجرای این تصمیم شده است.

براساس اخباری که چند روز پیش در خبرگزاری فارس منتشر شد، دولت تصمیم به اجرای سهمیه‌بندی بنزین داشت و مطابق با آخرین تصمیم مقرر بود که قیمت بنزین ساعت ۲۴ روز پنج‌شنبه دو نرخی و با قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای یک هزار تومان عرضه شود، اما فشار نمایندگان مجلس و همچنین صف‌های طولانی که در برخی از شهرستان‌ها پشت جایگاه‌های بنزین ایجاد شده بود، موجب شد تا دولت این تصمیم خود را به تعویق بیندازد.

در همین رابطه، یک منبع آگاه در وزارت نفت به خبرنگار فارس گفت: مشکل فنی و جو روانی‌ای که نمایندگان مجلس ایجاد کرده بودند موجب تعویق این تصمیم شده است. 

خبرنگار فارس تأکید می‌کند شنیده ها حاکی است فردا نشست فوق‌العاده‌ای با حضور زنگنه وزیر نفت در خصوص تعیین تکلیف سهمیه‌بندی بنزین برگزار خواهد شد. 

این گزارش حاکی است، تصمیم دولت مبنی بر اجرای سهمیه‌بندی بنزین در شرایطی رخ می‌دهد که کارشناسان معتقدند روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق می‌شود و تنها راه کنترل این شرایط، عرضه بنزین با کارت سوخت و سهمیه بندی مجدد آن است. همچنین برخی از کارشناسان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در روزهای اخیر اعلام کرده بودند دولت می‌تواند ابتدا بدون افزایش قیمت، مصرف‌کنندگان را ملزم به استفاده از کارت سوخت کند تا ضمن کنترل مصرف بنزین، قاچاق بنزین نیز کاهش پیدا کند و در مرحله بعد اقدام به سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین کند.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار