|
|
کدخبر: ۱۸۳۶۴۷

اسلامی از تصمیم دولت برای خانه‌دار کردن کارمندان دستگاههای اجرایی خبر داد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهر سازی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت که امروز چهارشنبه برگزار شد، با اشاره به طرح مسکن ملی گفت: مشارکت های نهادهای دیگر در این طرح قطعا گره گشایی هایی خواهد داشت و در این طرح برای انبوه سازان جذابیت هایی ایجاد شده است.

درباره طرح رئیس جمهور در زمینه خانه دار شدن کارکنان دولت در سنوات اولیه اشتغال گفت: امروز تصمیمی قاطع و جدی که در دولت مطرح و رئیس جمهور هم روی آن تاکید ویژه داشتند و آن، این بود که ما بتوانیم برای مسکن اولی‌ها و جوانان کارمندان دولت یک اقدام گسترده و فراگیر در سطح کشور با مشارکت دستگاه‌های اجرایی انجام بدهیم.

 

وی افزود: این طرح به این شکل است که کارمندان از بدو ورود در صندوق پس انداز، مسکنی که برای آن‌ها ایجاد می‌شود، پس انداز کنند و در یک زمان بندی مشخص منازلی که احداث می‌شود به آن‌ها واگذار و در اقساطی تعیین شده ۱۵ ساله پول مسکنشان را مستهلک کنند.

اسلامی با عنوان اینکه این طرح در مراحل کارشناسی تدوین شده و اکنون در فرایند بررسی و تصویب قرار دارد و باید خدمت رئیس جمهور گزارش این طرح را بدهیم، گفت: دستگاه‌های اجرایی مشارکتشان حتما تسهیل و تسریع کننده هست به ویژه دستگاه‌های اجرایی که زمین دارند و می‌توانند زمین را برای خانه دار شدن کارمندانشان تخصیص بدهند.

وی افزود: ما در هفته‌های آینده هر هفته با دستگاه‌های مرتبط رایزنی‌ها را انجام می‌دهیم و هر دستگاهی که آماده‌تر باشند مبادله تفاهم نامه را شروع می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اولویت این است که زمین‌های خود دستگاه‌ها را برای این کار استفاده کنیم؛ به ویژه در شهر‌هایی که جمعیت بیشتری دارند و نیاز بیشتری برای مسکن وجود دارد.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار