|
|
کدخبر: ۱۸۳۹۴۴

اقساط وام یک میلیون تومانی کرونا همزمان با واریز یارانه نقدی این ماه(تیر)، از سرجمع یارانه نقدی خانوارهای یارانه بگیر کسر خواهد شد.

پس از شیوع ویروس کرونا که آسیب‌های جدی به اقتصاد کشور وارد کرد و موجب شد بسیاری از مشاغل و کسب و کارها یا تعطیل شوند و یا اینکه با کاهش فعالیت، مجبور به تعدیل نیرو شوند، دولت تصمیم گرفت در کنار حمایت از بنگاه‌ها و افراد بیکار شده، وام یک میلیون تومانی به حساب تمامی ۲۳ میلیون خانوار یارانه بگیر واریز کند.

در این راستا، اعلام شد افراد متقاضی با ارسال شماره ملی سرپرست خانوار به سرشماره ۶۳۶۹، درخواست خود را برای دریافت وام مذکور ثبت کنند تا از این طریق، وام به حسابشان واریز شود.

پس از چند بار تمدید مهلت ارسال شماره ملی و واریز وام طی روزهای مختلف به حساب افراد، در نهایت تا ۱۸ اردیبهشت ۹۹ درصد خانوارهای متقاضی وام خود را دریافت کردند؛ همچنین براساس اعلام ۲۲ خردادماه دولت، در مجموع ۲۱ میلیون و ۵۱ هزار و ۳۹۳ خانوار معادل ۸۷ درصد از کل خانوارهای یارانه‌بگیر تسهیلات مذکور را دریافت کردند و پرونده این تسهیلات به صورت رسمی بسته شد. البته تعدادی از خانوارهای متقاضی بدلیل اشکال در ارسال کدملی به سرشماره ۶۳۶۹ از دریافت این وام بازماندند.

آغاز کسر اقساط از یارانه تیر

با تصمیم دولت در مجموع ۲۳ هزار میلیارد تومان وام به حساب یارانه بگیران نقدی واریز و مقرر شد اقساط تسهیلات یک میلیون تومانی از یارانه افراد کسر شود.

حسین میرزایی سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد زمان کسر اقساط وام کرونا، اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، از یارانه این ماه (تیر)، اقساط تسهیلات یک میلیون تومانی از حساب یارانه بگیران مشمول کسر خواهد شد.

وی افزود: مقرر شده هر ماه مبلغ ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان از سرجمع یارانه هر خانوار کسر شود و مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات نیز ۳۰ ماه در نظر گرفته شده است. البته برای جزئیات بیشتر در مورد کسر اقساط باید بانک‌ها پاسخگو باشند.

بر این اساس، اگر طبق گفته میرزایی اقساط وام از یارانه این ماه کسر شود، یعنی بیستم تیر ماه که زمان واریز یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی است، برای خانوارهای تک نفره مبلغ ۱۰ هزار و ۴۰۰ تومان، برای خانوارهای دو نفره مبلغ ۵۵ هزار و ۹۰۰ تومان، برای خانوارهای ۳ نفره مبلغ ۱۰۱ هزار و ۴۰۰ تومان، برای خانوارهای ۴ نفره مبلغ ۱۴۶ هزار و ۹۰۰ تومان و برای خانوارهای ۵ نفره مبلغ ۱۹۲ هزار و ۴۰۰ تومان یارانه واریز خواهد شد.

ارسال مجدد پیامک به ۹۱۰ هزار خانوار

به گزارش مهر، در ادامه سیاست‌های واریز وام کرونایی، روز هفتم تیرماه پیامکی به برخی از سرپرستان خانوار ارسال شد به این مضمون که اگر این افراد خواستار دریافت تسهیلات تکمیلی هستند تا ۵ روز آینده یعنی ۱۲ تیر ماه، درخواست خود را به شماره ۶۳۶۹ ارسال کنند.

با توجه به ابهاماتی که وجود داشت، ارسال این پیامک، موجب شد برخی از افراد و رسانه‌ها به اشتباه فکر کنند که دولت می‌خواهد مرحله دوم تسهیلات یک میلیونی کرونایی را آغاز کند.

اما وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تکذیب این موضوع در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که برای ۹۱۰ هزار خانوار متقاضی دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی که در زمان ثبت نام (اردیبهشت ماه) برای دریافت این تسهیلات به هر شکل کدملی خود را بصورت اشتباه به سامانه پیامکی ۶۳۶۹ فرستاده اند این پیامک را ارسال کرده است و سرپرستان خانوار دریافت کننده پیامک این وزارتخانه، حداکثر تا ۵ روز از زمان دریافت پیامک مطابق با دستوری که در آن آورده شده نسبت به ارسال درخواست خود اقدام کنند.

میرزایی نیز در تکمیل این اطلاعیه به خبرنگار مهر گفته بود: برای کسانی که پیامک ارسال شده، حداکثر ۵ روز از زمان دریافت پیامک، مهلت تعیین شده است که کد ملی خود را با سیم کارتی که به نام سرپرست خانوار است، به سرشماره ۶۳۶۹ پیامک کنند.

وی افزود: برای خانوارهای پنج نفره و بیشتر که پیش از این تسهیلات یک میلیون تومانی را دریافت کرده بودند نیز پیامک ارسال کردیم تا به این خانوارها یک میلیون تومان مازاد بر تسهیلات قبلی، پرداخت شود.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار