|
|
کدخبر: ۱۸۰۴۱۹

مشاور اقتصادی کاخ سفید از نماینده این کشور در سازمان ملل به‌خاطر اظهارنظری که پیشتر درباره سردرگمی او کرده بود عذرخواهی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «لری کادلو»، مشاور اقتصادی کاخ سفید، از «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، عذرخواهی کرد.

کادلو پیش تر، هنگامی که هیلی اعلام کرد که به‌زودی تحریم‌های جدید علیه روسیه اعمال خواهد شد، گفت که او از «سردرگمی موقتی» رنج می‌برده است.

نیکی هیلی در پاسخ به لری کادلو گفته بود: «با تمام احترامی که برای شما قائلم باید بگویم که من سردرگم نمی‌شوم.»

یک مقام رسمی در کاخ سفید گفت که کادلو، رئیس شورای ملی اقتصاد، شامگاه سه‌شنبه هیلی را به دفتر خود فراخواند تا از او عذرخواهی کند و از کدورت‌ها بکاهد.

اختلاف چشمگیر درون دولت آمریکا زمانی علنی شد که کادلو در یک جلسه توجیهی در فلوریدا به خبرنگاران گفت که هیلی، زمانی‌که که گفت ایالات متحده دوشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع خواهد کرد، «پیش‌داوری کرده است».

هیلی با تکرار برخی مواضع بی‌اساس، عنوان کرده بود که این تحریم‌ها در پاسخ به حمایت مسکو از «بشار اسد»، رئیس‌جمهوری سوریه، در حمله ادعایی شیمیایی به دوما صورت خواهد گرفت.

کودلو گفت که تحریم‌های اضافی مدنظر قرار دارند، اما هنوز اجرایی نشده‌اند. او درباره اظهارنظر هیلی گفت: «احتمالا او لحظه‌ای دچار سردرگمی شده است.»

روز سه‌شنبه، هیلی در بیانیه‌ای به فاکس نیوز در پاسخ به اظهارنظر کادلو گفت: «با تمام احترامی که برای شما قائلم، باید بگویم که من سردرگم نمی‌شوم.»

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار