|
|
کدخبر: ۱۸۰۶۰۱

پس از حمله نخست انتحاری امروز در کابل، دومین عامل انتحاری در پوشش خبرنگار خود را بین اهالی رسانه منفجر کرد که تاکنون دستکم 28 نفر کشته و 50 تن دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش افکارنیوز ،

هنوز یک ساعت از نخستین حمله انتحاری در منطقه «شش درک» ناحیه نهم امنیتی شهر کابل در صبح امروز نگذشته بود که انفجار دوم تجمع خبرنگاران را هدف قرار گرفت.

به گزارش «تلویزیون یک» وزارت کشور افغانستان تاکنون شمار کشته‌های دو حمله را 25 نفر و تعداد زخمی‌ها را نیز 49 تن اعلام کرده است.

این در حالی است که برخی منابع امنیتی شمار تلفات را بیش از 28 کشته و 50 زخمی اعلام می‌کنند.

منابع امنیتی می‌گویند که پس از انفجار اول خبرنگاران برای پوشش آن به محل حادثه رفته بودند و در نقطه‌ای تجمع کرده بودند که عامل انتحاری دوم با پوشش خبرنگار در میان آن‌ها جلیقه خود را منفجر کرد.

کمیته مصونیت خبرنگاران جان باختن 8 خبرنگار را در حمله دوم تایید کرده است.

در میان خبرنگاران کشته شده «غازی رسولی» خبرنگار و تصویربردار تلویزیون یک، «شاه احمد مختار» و «شاه مری فیضی» عکاسان خبرگزاری فرانسه، «یار محمد توخی» تصویربردار «طلوع نیوز»، «سلیم تلاش» خبرنگار تلویزیون «مشعل»، «عبادالله حنان‌زی» خبرنگار «رادیوآزادی» و «سباوون کاکر» تصویربردار این خبرگزاری و همچنین خانم «محرم درانی» مجری رادیو «سلام وطندار» حضور دارند.

عمر سبحان، احمد شاه عظیمی، عیار لمر ، داوود قیصانی، سباوون کاکر و ناصر هاشمی نیز از دیگر خبرنگاران و تصویربردارانی هستند که در حمله انتحاری امروز داعش زخمی شدند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار