|
|
کدخبر: ۱۸۰۷۰۱

نرخ بیکاری منطقه یورو در ماه مارس سال 2018 در سطح ۸.۵ درصد باقی ماند که نسبت به فوریه بدون تغییر و کمتر از ۹.۴ درصد در مارس سال 2017 است.

به گزارش ایسنا به نقل از دفتر آمار اتحادیه اروپا، این میزان کمترین نرخ بیکاری ثبت شده در منطقه یورو از دسامبر 2008 است. همچنین نرخ بیکاری اتحادیه اروپا به ۷.۱ درصد در مارس رسیده است که کمتر از ۷.۹ درصد در مارس سال 2017 است. این پایین‌ترین نرخ بیکاری اتحادیه اروپا از سپتامبر 2008 تاکنون است.

دفتر آمار اتحادیه اروپا تخمین زده است ۱۷.۴۸۱ میلیون نفر در اتحادیه اروپا که ۱۳.۸۲۴ میلیون نفر آن‌ها در منطقه یورو زندگی می‌کنند، بیکارند. کمترین نرخ بیکاری متعلق به جمهوری چک با ۲.۲ درصد است و پس از این کشور مالت با ۳.۳ درصد و آلمان با ۳.۴ درصد قرار دارند. بیشترین نرخ نیز در یونان با ۲۳.۲ درصد (تا پایان ژانویه) و اسپانیا با ۱۶.۱ درصد مشاهده شده است.

در مقایسه با آمارهای سال گذشته، نرخ بیکاری در تمامی کشورها به جز لیتوانی و استونی ثابت مانده است. نرخ بیکاری لیتوانی بدون تغییر باقی مانده و نرخ بیکاری استونی از ۵.۳ درصد به ۶.۵ درصد افزایش یافته است. از سوی دیگر بیش‌ترین کاهش در نرخ بیکاری متعلق به یونان بوده که از ۲۳.۲ درصد به ۲۰.۶ درصد رسیده است و پس از این کشور، کرواسی با کاهش از ۱۱.۸ درصد به ۹.۴ درصد و پرتغال با کاهش از ۹.۷ درصد به ۷.۴ درصد قرار دارند.

از سوی دیگر در مارس ۲۰۱۸، ۳.۵ میلیون نفر از جوانان زیر 25 سال که در اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند، بیکار بوده‌اند و از این تعداد ۲.۴۹ میلیون نفر ساکن منطقه یورو بودند. در مقایسه با مارس ۲۰۱۷، بیکاری جوانان در اتحادیه اروپا 409 هزار نفر و در منطقه یورو 305هزار نفر کاهش یافته است. نرخ بیکاری جوانان تا ماه مارس در اتحادیه اروپا ۱۵.۶ درصد و در منطقه یورو ۱۷.۳ درصد در منطقه یورو بوده است.

کمترین نرخ بیکاری جوانان متعلق به آلمان با ۶.۱ درصد، جمهوری چک با ۶.۸ درصد و هلند با 7 درصد است و بیشترین نرخ نیز در یونان با ۴۲.۳ درصد، اسپانیا با 35 درصد و ایتالیا با ۳۱.۷ درصد مشاهده شده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار