|
|
کدخبر: ۱۸۰۷۷۵

رئیس کمیسیون اروپا گفت که اروپا باید نقش آمریکا را به‌عنوان رهبر جهان کنار بگذارد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «ژان‌-کلود یونکر»، رئیس کمیسیون اروپا گفت که آمریکا با خروج از برجام اعتبار خود را از دست می‌دهد و اروپا باید نقش آمریکا را به عنوان رهبر جهان کنار بگذارد.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، سه‌شنبه شب، اعلام کرد که از توافق هسته‌ای بیرون می‌آید و آن را توافقی «وحشتناک و یک‌جانبه دانست که هیچ‌گاه نباید منعقد می‌شد». تصمیم ترامپ واکنش شدید‌الحن دیگر امضاکنندگان این توافق را در پی داشت.

همزمان با اعلام نگرانی بسیاری در رابطه با تصمیم ترامپ، رئیس کمیسیون اروپا نیز در این زمینه ساکت نماند و واشنگتن را سرزنش کرد که «دیگر علاقه‌ای به همکاری با دیگر کشورهای دنیا ندارد.»

یونکر گفت: «در این نقطه، باید ایالات متحده را که به‌عنوان یک بازیگر جهانی قدرت خود را از دست داده است با کشوری دیگر جایگزین کنیم. از این گذشته، آمریکا در پی این تصمیم،‌ در طولانی‌مدت، نفوذ خود را نیز از دست خواهد داد». رئیس کمیسیون اروپا در ادامه گفت که چه‌بسا اروپا باید نقش آمریکا را به‌عنوان رهبر جهان کنار بگذارد.

یونکر پس از آن چنین سخنانی را بر زبان می‌آورد که رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که از توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۵+۱ (برجام) خارج خواهد شد

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار