|
|
کدخبر: ۱۸۱۱۲۸

ارتش سوریه در پاسخ به حمله بامداد امروز (یکشنبه) تروریست ها به شهرهای محاصره شده فوعه و کفریا در استان ادلب در شمال سوریه مواضع آنان را بشدت بمباران کرد.

به گزارش ایرنا، منابع میدانی امروز اعلام کردند که جنگنده های ارتش سوریه چند ساعت پس از این یورش تروریست های تحریر الشام (النصره سابق) و گروه های وابسته به آن ، مواضع آنان را در شهر بنش و روستاهای اطراف در هم کوبیدند.
این بمباران ها در شهرهای بنش، رام حمدان، معره مصرین و مزارع بروما در استان ادلب متمرکز بود.
کمیته های مردمی مدافع دو شهرک شیعه نشین فوعه و کفریا محاصره شده در حومه شمالی 'ادلب' از سه روز قبل با گروه تروریستی تحریر الشام و گروه های وابسته به آن درگیر شدند که این درگیرها دیشب شدت بیشتری داشت.
عناصر گروه تروریستی تحریرالشام سعی کردند تا از نقاط مختلف در اطراف این دو شهرک شیعه نشین از جمله محورهای 'بنش، رام حمدان و الصواغیه' به منطقه نفوذ کنند که در اثر آن متحمل تلفات زیادی شدند.
6 تن از مدافعان شهرک های شیعه نشین 'فوعه و کفریا' بامداد امروز در درگیری با عناصر تروریستی تحریرالشام شهید شدند.
در این حمله همچنین شماری از تروریست ها کشته و یا زخمی شدند و یک توپ 23 میلیمتری آن ها نیز منهدم شد.
تروریست ها در جریان این حمله نتوانستند به مواضع نیروهای مدافع مردمی در شهرهای فوعه و کفریا نفوذ کنند.
با خروج شماری از مردم فوعه و کفریا هم اکنون حدود هشت هزار نفر که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند، همچنان در محاصره تروریست ها در این دو شهرک قرار دارند.
شهرک ها و روستاهای بنش، طعوم، تفتناز، رام حمدان و معره مصرین اصلی ترین محل حضور تروریست هایی هستند که به صورت روزانه دو شهرک شیعه نشین و محاصره شده فوعه و کفریا را هدف قرار می دهند.
کمک های غذایی محدود به ساکنان این دو شهرک فقط از طریق چتر انجام می شود و مردم این مناطق از ابتدایی ترین امکانات زندگی و درمانی محروم هستند.
پس از اشغال شهر و استان ادلب در شمال غرب سوریه هم مرز با ترکیه از سوی تروریست های تکفیری٬ دو شهرک فوعه و کفریا که در 10 کیلومتری شمال شهر ادلب قرار دارند از 28 مارس 2015 (8 فروردین 94) به محاصره کامل تروریست ها درآمده و به صورت روزانه هدف حمله های تروریستی قرار دارند.
در آن زمان 14 هزار تروریست که در ترکیه تجمع کرده و آموزش دیده و تجهیز شده بودند با یک یورش سنگین استان ادلب را به اشغال خود در آوردند.
ترکیه یکی از طرف های اصلی و حامی تروریست ها از ابتدای بحران در سوریه از هشت سال پیش است.
بحران در سوریه از اسفند ماه 1389 با حمایت برخی کشورهای عرب مانند عربستان و قطر و غیرعرب مانند امریکا، فرانسه و انگلیس و رژیم صهیونیستی از تروریست های تکفیری آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار