|
|
کدخبر: ۱۸۱۳۱۷

رئیس جمهوری روسیه و دبیرکل شورای اروپا در دیدار خود در مسکو، بر لزوم مشارکت کامل دو طرف به منظور مقابله با چالش‌های مشترک جهانی تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در دیدار با "توربیورن یاگلند" دبیرکل شورای اروپا اعلام کرد که وی به خوبی از موضع گیری مثبت شخص دبیرکل در رابطه با مشارکت کامل روسیه و شورای اروپا آگاهی دارد و این موضع گیری را بسیار با ارزش دانسته و با آن کاملا همه عقیده است. به گفته وی، روابط دوجانبه و مشکلات مشترک در مرکز توجه مذاکرات دو طرف قرار دارد.

در بیانیه منتشر شده از سوی کاخ کرملین در پایان این دیدار نیز یادآوری شده است: «در حال حاضر خط مشی روسیه در جهت گیری به سوی شورای اروپا به سمت تقویت نقش مستقل این ساختار و شکل گیری یک برنامه واحد و متحد کننده برای کل کشورهای اروپایی است و در این راستا همکاری با تمامی شرکاء در جهت یافتن راه حل برای پاسخگویی به چالش‌های جهان کنونی، از جمله: تروریسم، افراط گرایی، تمایلات تند ملی گرایانه و نئونازیسم، عدم تحمل دیگران و تبعیضات قومی، زبانی، مذهبی، فرهنگی و دیگر تمایلات منفی دارای اهمیت بسیار زیادی است.»

سفر توربیورن یاگلند به روسیه در شرایطی صورت گرفته که طی چند سال اخیر روابط روسیه و شورای اروپا با مشکلات جدی مواجه شده. رویارویی مسکو و استراسبورگ بعد از سال 2014 و الحاق شبه جزیره کریمه به ترکیب روسیه افزایش یافت.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار